PLANER

Na długą metę, jedynym pewnym źródłem konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstwa jest jego zdolność do uczenia się szybciej niż inni.P.M. Slenge

Menu

USPRAWNIENIE PROCESÓW za pomocą „Value Stream Mapping” w oparciu o BABOK®

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Rozwój menedżerski, Logistyka, transport, spedycja

Liczba godzin: 2 dni

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Zajęcia realizowane są w formule warsztatowej – uczestnicy pogrupowani są w zespoły robocze. Tematy przedstawiane są „krok po kroku” dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników.
W ponad 90% przypadków stosowane są „nieksiążkowe”, przykłady opartych o doświadczenia autora i case studies rzeczywistych projektów. Stosowana jest również wiedza wynikająca z samej wieloletniej praktyki doradczo-szkoleniowej.

Cele i korzyści szkolenia
  • Opanowanie zakresu prac analizy procesowej – biznesowej
  • Umiejętność stosowania Balanced Scorecard
  • Rozwój komunikacji względem innych działów np. formułowanie czytelnych koncepcji analitycznych
  • Opanowanie praktycznego używania pojęcia „definicji wartości klienta” dla bardziej efektywnej weryfikacji usprawnień implementowanych w procesach
  • Zrozumienie zależności między wdrażaniem zmian, konfliktem, a procesem negocjacyjnym
  • Definiowanie i walidowanie wymagań w modelu SMART i koordynacja prac analitycznych
  • Zrozumienie w pełni modelu zarządzania jakością dochodząc do podstaw 6 Sigma
  • Identyfikacja konkretnych działań wpierających lub przeszkadzających wydajności pracy projektowej

Korzyści ze szkolenia

  • Redukcja szumu komunikacyjnego
  • Rozwinięcie zasad zarządzania przepływem informacji, komunikacją, workflow
  • Możliwość wdrożenie metod „world class” w analizie procesowej
  • Redukcja błędu w szacowaniu harmonogramów przedsięwzięć w wyniku uzyskania większej stabilności procesów
  • Wprowadzenie świadomego doboru wskaźników KPI w procesach dla skutecznej realizacji „definicji wartości klienta”
  • Połączenie polityki standaryzacji procesów wraz z metodami ciągłego ich doskonalenia
  • Wdrożenie zasad monitorowania procesów, audytowania, walidacji
  • Promowanie kultury promocji VA eliminacji NVA i redukcji NVA-R w ramach opanowania podstaw koncepcji Lean Office
Program szczegółowy szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu, prezentacja dostępnych metod

  • Uwarunkowania wpływające na dobór narzędzi w analizie biznesowej – model BABOKŸ, narzędzia TQM Value Stream
  • Metody opisów procesów – dobre i złe praktyki

2. Problemy utrudniające skuteczne doskonalenie procesów

  • Przykłady zbieżnych i rozbieżnych celów w zarządzaniu procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi przedsiębiorstwa
  • „Naturalne” przyczyny prowadzące do braku stabilności procesów

3. Balanced Scorecard –prawidłowe użycie metody

  • Praktyczne zastosowanie Balanced Scorecrad dla podporządkowania procesów przyjętej strategii, określenia KPI, proaktywnej identyfikacji sprzecznych celów, jak i wspierania efektu synergii
  • Błędne zastosowania Balanced Scorecard – przykłady

3. Balanced Scorecard –prawidłowe użycie metody

  • Praktyczne zastosowanie Balanced Scorecrad dla podporządkowania procesów przyjętej strategii, określenia KPI, proaktywnej identyfikacji sprzecznych celów, jak i wspierania efektu synergii
  • Błędne zastosowania Balanced Scorecard – przykłady

4. Analiza procesów wspierających Project Management

  • Zdefiniowanie przykładowych procesów wspierających np. zarządzanie projektami, zmianą, portfoliem i przyjęcie wybranych dla ich dalszej, realizowanej warsztatowo analizy

5. Procesy i kanały komunikacyjne

  • Zasady zarządzanie relacjami z szeroko rozumianym klientem
  • Plan komunikacji z interesariuszami – rola analityka biznesowego w doskonaleniu procesu
  • Proces negocjacyjny we wsparciu modelowania wymagań
  • Proces biznesowy i wymagania

6. Nowoczesnie podejście do analizy poprzez Value Stream i Lean Office

  • Wprowadzenie do Value Stream – definicja wartości dla klienta wewnętrznego lub zewnętrznego w zależności od wcześniej obranego procesu.
  • Wprowadzenie do Lean Office
  • Techniki wizualizacji i uzyskanie pełnego wsparcia procesów dla uzyskania Pull zgodnie z celami Lean Office
  • Przykłady VA, NVA i NVA-R w pracy biurowej

7. Wsparcie informatyczne w analizie procesowej

  • Wielopoziomowe mapowanie procesów – dobre praktyki i oczekiwania względem narzędzi
  • Narzędzia informatyczne w analizie procesowej

8. Analiza stanu bieżącego procesu

  • Opis stanu bieżącego, jak i mierniki procesu KPI
  • Przyjęta ikonografia w analizie Value Stream w Lean Office

9. Stan docelowy procesu

  • Opracowywanie koncepcji stanu docelowego z jednoczesnym podtrzymaniem komunikacji z głównymi interesariuszami, rozwijanie właściwego języka komunikacji
  • Monitorowanie poprawności, zgodności procesu z wymaganiami, weryfikacja ich aplikacji np. w środowisku wieloprojektowym
  • Zarządzanie zmianą i konfliktem – sposoby twórczego rozwiązania konfliktu
  • Proces finalnej walidacji i zatwierdzania zmian w procesie, przekazywania uzyskanego „produktu” (deliverable)

10. Zarządzanie jakością, zapewnienie jakości procesów

  • Zarządzanie jakością – zadania dla kontroli jakości procesu, jak i samego zapewnienia jakości
  • Wskaźniki jakościowe mierzone w pracach analitycznych i testowych
  • System audytowy
  • Wprowadzenie do statystycznej kontroli procesów i 6 Sigma

11. Zarządzanie wiedzą – proces rozwoju

  • Zarządzanie wiedzą poprzez Lessons Learned – obiektywizacja wniosków
  • Wykorzystanie Lessons Learned, jako jednego z podstawowych narzędzi doskonalenia postaw osobistych, jak i procesów wspierających zarządzanie przedsięwzięciami
  • Repozytorium, zasady przeglądania i nadawania praw dostępu do bazy wiedzy

12. Wnioski końcowe i podsumowanie

  • Podsumowanie know-how
  • Wytyczne do dalszej samodzielnej pracy np. literatura, cele osobiste i firmowe
  • Sesja ocen
Metody szkoleniowe

Zajęcia realizowane są w formule warsztatowej – uczestnicy pogrupowani są w zespoły robocze. Tematy przedstawiane są „krok po kroku” dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. W ponad 90% przypadków stosowane są „nieksiążkowe”, przykłady opartych o doświadczenia autora i case studies rzeczywistych projektów. Stosowana jest również wiedza wynikająca z samej wieloletniej praktyki doradczo-szkoleniowej.

Metody szkoleniowe
:

  • Naprzemienne wykłady wprowadzające
  • Warsztaty, ćwiczenia
  • Wykorzystywanie do warsztatów narzędzi: informatycznych, organizacyjnych-procesowych, inżynierii procesów, value stream
  • Sesje refleksyjne oparte o alokowanie poznanych metod do własnej praktyki, procesów wykonywanych w zakładzie pracy
  • Materiały filmowe

Wizualizacje-rysunki wykonywane są na tablecie co daje automatycznie dostęp do wersji elektronicznej. Uczestnicy mogą zabrać je ze sobą po zajęciach np. w postaci plików ppt, jpg.

Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.

Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

  • planowania i realizacji szkoleń oraz

  • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.




Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: szkolenia@eck-prestige.pl

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności. 


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!

Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Projekt adresowany jest do przedsiębiorców mikro, małych i średnich z województwa śląskiego, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na usługi rozwojowe – szkolenia i doradztwo.


Tekst alternatywny


Źródło: Nowa definicja MŚP


Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).

Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770

aktualne usługi

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770

Wspierane są wszystkie szkolenia, które wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.

Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub  wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.

 

 

Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:

Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:

– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript

MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript

 

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania