Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Zarządzanie zespołem pracowników- rozwój umiejętności menedżerskich

Celem szkolenia jest zaprezentowanie sposobów wykorzystania wiedzy i umiejętności psychologicznych w kierowaniu zespołami ludzi. Każdy uczestnik będzie miał szansę nie tylko zapoznać się ze skutecznymi metodami kierowania personelem, ale także poznać własne preferencje i ograniczenia w rozwoju własnej umiejętności zarządzania. W szczególności  jednak szkolenie ma być szansą doskonalenia własnych umiejętności oraz poznania metod dalszego indywidualnego rozwoju.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego motywowania
  • Wypracowanie efektywnych metod motywowania zespołu pracowników
  • Poznanie metod i technik skutecznej oceny pracowników oraz pracy zespołu
  • Rozwój umiejętności budowania ścieżki kariery pracowników
  • Rozwój umiejętności budowania skutecznego zespołu
  • Umiejętność kierowania konfliktem i minimalizowania negatywnych konsekwencji konfliktu w zespole
  • Wypracowanie technik kierowania pracą zespołową
  • Kreowanie konstruktywnych i pozytywnych postaw pracowników

Program szkolenia

1. Zarządzanie zespołem pracowników przez skuteczne motywowanie

  • Psychologiczne podstawy motywowania pracowników
  • Indywidualne podejście do motywowania pracownika
  • Potrzeby pracownika, a sposoby ich zaspokojenia
  • Motywowanie zadaniowe
  • Czynniki motywacyjne i demotywacyjne
  • Materialne i niematerialne motywatory
  • Społeczne uwarunkowania motywowania
  • Indywidualne i społeczne demotywatory
  • Atmosfera w pracy a skuteczność motywowania
  • Nowe metody i techniki motywowania
  • Zmiany nawyków pracowników
  • Komunikowanie jako metoda skutecznego motywowania
  • Motywacyjne DNA, czyli jak sprawić, żeby pracownikom „chciało się pracować”
  • Wpływ systemu motywacyjnego na efektywność pracy w przedsiębiorstwie wynagrodzenie
  • Uznanie przełożonych, kolegów, rodziny, otoczenia (np. klientów)
  • Klimat organizacyjny
  • Zadania jako motywatory
  • Nagrody niematerialne a efektywność wykonania zadań
  • Samorealizacja w pracy zawodowej

2. Zarządzanie zespołem przez właściwą ocenę pracowników i efektów ich pracy

  • Cel oceny i kryteria oceny pracy
    • Funkcje oceny: informacyjne, motywacyjne, decyzyjne
    • Kryteria oceny: kompetencje, osiągane wyniki, motywacja, zaangażowanie pracownika, praca zespołowa
  • Metody oceny pracy
  • Karty oceny
  • Wywiady oceniające
  • Ośrodki oceny i rozwoju
  • Umiejętność przekazywania i przyjmowania krytycznych opinii
  • Asertywność menedżera i asertywność pracownika
  • Rozwój inteligencji emocjonalnej w kierowaniu personelem
  • Rozwój inteligencji społecznej w kierowaniu personelem
  • Prognozowanie przyszłego potencjału pracowników
  • Ścieżki kariery
  • Korzyści z tworzenia planów rozwoju pracowników
  • Zasady projektowania ścieżki kariery pracowników

3. Zarządzanie pracą zespołową

  • Zespół pracowników jako grupa społeczna
  • Proces budowania zespołu pracowników
  • Wartości i normy zespołu środkiem budowania skutecznego zespołu (kultura organizacyjna)
  • Wywieranie wpływu w zespole
  • Spójność zespołu (polaryzacja a konformizm w zespole)
  • Rodzaje zespołów
  • Struktura zespołu
  • Rodzaje struktur grupowych
  • Wpływ struktury zespołu na efektywność pracy zespołowej
  • Jednostka w zespole
  • Role członków zespołu pracowników
  • Role zawodowe
  • Role grupowe w zespole
  • Role społeczne, a miejsce pracownika w zespole
  • Identyfikacja i dynamika konfliktu
  • Przyczyny konfliktów w zespole pracowników
  • Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
  • Zasady współpracy członków zespołu
  • Rola menedżera w rozwiązywaniu konfliktów w zespole
  • Kierowanie pracą zespołową
  • Zasady skutecznego kierowania pracą zespołową
  • Kompetencje osoby kierującej zespołem
  • Delegowanie uprawnień
  • Stres w pracy zespołowej

4. Organizacja pracy zespołu

  • Opracowanie strategii realizacji zadań zespołowych
  • Techniki planowania i organizowania pracy zespołowej
  • Zasady efektywnego wykorzystanie czasu pracy zespołu
  • Techniki rejestracji czasu pracy
  • Źródła podstawowych zakłóceń wydajności pracy personelu
  • Krzywa rozwoju firmy a krzywa rozwoju zespołu pracowników
  • Umiejętność przystosowania się do zmian w firmie i otoczeniu

5. Inteligencja emocjonalna w pracy menedżera

  • Czym różni się inteligencja emocjonalna (EI) od inteligencji (IQ)?
  • Rola emocji w pracy zawodowej
  • Elementy inteligencji emocjonalnej
  • Metody i techniki rozwoju własnej inteligencji emocjonalnej

6. Inteligencja społeczna

  • Ocena własnej inteligencji społecznej (kompetencje społeczne)
  • Przywódca inteligentny społecznie – cechy, typowe zachowania
  • Umiejętność budowania właściwych relacji z pracownikami
  • Metody i techniki rozwoju własnej inteligencji społecznej

7. Umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole

  • Źródła konfliktów zawodowych
  • Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
  • Menedżer jako negocjator
  • Menedżer jako mediator
  • Menedżer jako arbiter

8. Stres w pracy, zjawisko wyczerpania, wypalenia zawodowego

  • Analiza objawów oraz konsekwencji stresu.
  • Zasady radzenia sobie ze stresem – przegląd metod, narzędzi oraz technik radzenia sobie ze stresem.
  • Wypalenie zawodowe – dlaczego występuje i jak sobie z tym radzić?
  • Jak zarządzać stresem w pracy zawodowej?
  • Jak niwelować przyczyny i konsekwencje stresu zawodowego?

Metody szkoleniowe

Metody treningu:

  • wprowadzenie do zagadnienia – krótki wykład
  • testy autodiagnozy
  • odgrywanie ról – symulacje
  • grupowe rozwiązywanie problemów
  • analiza przypadków

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie