NOWOŚĆ
RÓŻNICE KULTUROWE w biznesie. Jak radzić sobie z wielokulturowością w pracy zawodowej?
Termin: Do ustalenia
Kategoria: Rozwój menedżerski, Rozwój interpersonalny, Sprzedaż, zakupy
Liczba godzin: 2 dni
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
Cele i korzyści szkolenia
2 listopada 1972 roku Ludwig van Beethoven wyjechał z rodzinnego Bonn do Wiednia. Do celu dotarł 10 listopada tego samego roku. Ten odcinek dzisiaj można pokonać w kilka godzin i po załatwieniu sprawy wrócić w tym samym dniu do domu. Świat zmalał, biznes dzisiaj nie jest narodowy, ale międzynarodowy, globalny. Znajomość różnych kultur i sposobu, w jaki te kultury realizują zadania biznesowe jest podstawą osiągania sukcesu w tej dziedzinie.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z tematyką związaną z wieloma aspektami różnic kulturowych ważnych w realizowaniu zadań biznesowych.
Umiejętność zarządzania wielokulturowością pozwala na skuteczne, ale przede wszystkim bezproblemowe rozwiązywanie problemów wynikających z różnic pomiędzy krajami, firmami, zespołami międzynarodowymi. Warsztat pozwoli uczestnikom nabyć umiejętności z zakresu dochodzenia do kompromisu w środowisku międzynarodowym, poznania odmiennych stylów negocjowania, oraz umiejętnego zachowywania się w kontaktach międzynarodowych.
Uczestnik podczas szkolenia będzie miał okazję:
- Poznać podstawy zarządzania zespołem wielokulturowym
- Zaznajomić się z zasadami negocjacji w międzynarodowymi partnerami na przykładzie wybranych państw
- Zapoznać się z podstawowymi elementami protokołu dyplomatycznego
- Przeszkolić się w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach międzynarodowych
- Rozwijać umiejętność zachowywania się w środowisku międzynarodowym
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do:
- Osób prowadzących i uczestniczących w procesach negocjacyjnych z międzynarodowymi klientami lub kooperantami
- Pracowników administracji publicznej, którzy reprezentują instytucje na spotkaniach o charakterze międzynarodowym
- Przedstawicieli organizacji pozarządowych, planujących rozwijać swoją działalność w środowisku wielokulturowym
- Pracowników wiążących swoją przyszłość z pracą w organizacji międzynarodowej/globalnej
Program szczegółowy szkolenia
1. Podstawowe reguły zachowań w biznesie międzynarodowym
- Gospodarz czy gość, czyje reguły są ważniejsze?
- Zachowania w kulturach protransakcyjnych
- Zachowania w kulturach pro partnerskich
- Zachowania w kulturach monochromicznych
- Zachowania w kulturach polichromicznych
- Zachowania w kulturach ceremonialnych
- Zachowania w kulturach nieceremonialnych
- Zachowania w kulturach powściągliwych
- Zachowania w kulturach ekspresyjnych
- Zachowania indywidualistyczne a kolektywistyczne w różnych kulturach
2. Międzynarodowe negocjacje
- Przygotowanie do negocjacji międzynarodowych – świadomość międzykulturowa
- Strategie negocjacyjne stosowane w wybranych krajach
- Style negocjacji: amerykańskie, azjatyckie, europejskie, australijskie
- Techniki wykorzystywane w negocjacjach międzynarodowych
- Błędy popełniane w negocjacjach międzynarodowych
- Charakterystyka negocjatorów z różnych krajów (temperament, potrzeby, wartości i postawy negocjatorów)
3. Fazy negocjacji międzynarodowych
- Negocjacje wstępne (diagnoza, zbieranie informacji, ustalanie formy negocjacji, agenda negocjacji)
- Uzgadnianie ogólnej koncepcji negocjacji (ustalanie interesów, możliwych rozwiązań form zakończenia: umowa, kontrakt)
- Ustalanie szczegółów negocjacji
- Prowadzenie negocjacji
4. Bariery w negocjacjach międzynarodowych
- Czas – stosunek do czasu i okres trwania negocjacji
- Język negocjacji
- Miejsce rozmów
- System prawny i polityczny
- Stosunek do zasad biurokracji
- System ideologiczny
- Wartości i normy kulturowe
5. Autoprezentacja i komunikacja w kontaktach międzynarodowych
- Mowa niewerbalna wykorzystywana w różnych kulturach
- Znaczenie i wartość słów w wybranych kulturach
- Podstawowe błędy językowe wynikające z braku zrozumienia znaczenia oraz odmiennego interpretowania słów
- Jak nie robić błędów w tłumaczeniu podczas rozmowy w obcym języku
- Techniki wywierania wpływu w różnych kulturach
6. Elementy protokołu dyplomatycznego
- Ceremonie i oficjalne uroczystości
- Etykieta, czyli podstawy savoir vivre
- Tytułowanie w korespondencji i rozmowie
- Wykorzystywanie wizytówek
- Znacznie ubioru w kontaktach międzynarodowych
- Precedensja, czyli zasady pierwszeństwa
7. Korespondencja międzynarodowa
- Zasady pisania listów oficjalnych
- Zasady pisania listów półoficjalnych
- Zasady międzynarodowej korespondencji elektronicznej
- Zasady pisania dokumentów ceremonialnych
8. Organizacja i przebieg wizyt międzynarodowych
- Rodzaje wizyt
- Przygotowanie wizyty w Polsce
- Przebieg wizyty w Polsce
- Ceremoniały powitania i pożegnania
- Zwyczaje i tradycje wizyt w wybranych krajach
Metody szkoleniowe
- przykłady, ilustracje, studia przypadków – analiza
- ogrywanie ról – praktyka zachowań wielokulturowych, praktyka negocjacji międzynarodowych
- rozwiązywanie problemów – zespołowa analiza sytuacji
- dzielnie się wiedzą – dyskusje, debaty
- praca w grupach
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
- planowania i realizacji szkoleń oraz
- usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Możliwości uzyskania
dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania