Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

Potrzeba feedbacku – Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej. Pułapki oceny innych – Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom. Kultura feedbacku – Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną. Narzędzia komunikacji – Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej. Formaty feedbacku –Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku). Trudne sytuacji – Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Potrzeba feedbacku

  • Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.

Pułapki oceny innych

  • Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.

Kultura feedbacku

  • Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.

Narzędzia komunikacji

  • Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.

Formaty feedbacku

  • Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).

Trudne sytuacje

  • Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Program szkolenia

I. Otwarcie szkolenia

  1. Cele, tematyka szkolenia oraz korzyści ze zmiany kultury informacji zwrotnej w zespole.

II. Dlaczego potrzebujemy kultury

  1. Wzajemna ocena – pułapki i zagrożenia
  • Trafność oceny
  • Jakie znaczenie ma obiektywizm feedbacku?
  • Czy nasza ocena sytuacji zawsze jest trafna?
  • Czy oceny nasze i innych ludzi się różnią? Dlaczego?
  • Postrzeganie samych siebie ale przede wszystkim postrzeganie innych)
  • Przykłady błędów oceny z doświadczenia Uczestników
  • Podsumowanie i omówienie błędów oceny
  1. Sprzężenie jakości informacji zwrotnej z efektami
  2. Dlaczego pracownicy nie lubią procesu wzajemnej oceny?
  3. Dlaczego potrzebujemy kultury feedbacku ?
  4. Wdrożenie kultury feedbacku– szanse i zagrożenia

III. Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

  1. Droga komunikatu
  2. Warunki dobrej komunikacji
  3. Aspekt informacyjny i relacyjny komunikacji
  4. Bariery komunikacyjne
  5. Unikanie nieporozumień poprzez zamykanie koła komunikacji
  6. Różnice indywidualne w procesie komunikacji – czym się różnimy, jak różnice w kodowaniu i dekodowaniu wpływają na jakość komunikacji
  7. Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji
  8. Pytania w fedbacku (rodzaje pytań i ich rola)
  9. Pytania w praktyce – ćwiczenie na zadawanie pytań otwartych
  10. Aktywne słuchanie, jako narzędzie budowania relacji i eliminowania barier komunikacyjnych
  11. Błędy w słuchaniu i ukryte założenia 
  12. Aktywne słuchanie w praktyce na bazie case study

IV. Jak formułować feedback

  1. Podstawowe zasady przekazywania feedbacku – podstawowe, praktyczne i użyteczne techniki feedbacku
  2. Feedback w praktyce – ćwiczenie w trójkach

V. Ja jako odbiorca informacji zwrotnej

  1. Dlaczego i jak prosić o feedback
  2. Jak przyjmować feedback
  3. Prośba o feedback – ćwiczenie w parach i na forum
  4. Przyjmowanie feedbacku

      –  Błędy:

  • Gromadzenie kontrargumentów
  • Usprawiedliwianie się
  • Odpowiadanie krytyką na krytykę
  • Reakcja prawidłowa:
  • Reakcja na krytykę „wprost”
  • Reakcja na krytykę uogólnioną
  • Reakcja na krytykę aluzyjną
  • Reakcja na „domyślną ocenę”
  • Reakcja na krytykę „Uwikłaną”

VI. Asertywność w służbie kultury feedbacku

  1. Wprowadzenie techniki odmawiania- asertywna odmowa
  • Trening asertywnego odmawiania
  • Techniki wspomagające asertywną odmowę
  • Cd treningu z pogłębioną trudnością emocjonalną
  • Włączmy element konsekwencji – zdarta płyta i zapowiedź sankcji
  • Cd treningu z włączonym elementem konsekwencji
  1. Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.
  • Techniki asertywnego reagowania na agresję
  • Stawianie granic
  • Technika panowania nad emocjami w konflikcie
  • Trening technik
  • Asertywność w egzekwowaniu ustaleń i podejmowaniu decyzji

VII. Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

  1. Jak zainicjować zmiany w zespole – dyskusja i prezentacja trenera
  2. Kontrakt z zespołem na bieżący feedback – ćwiczenie w grupach

VIII. Emocje – wróg na drodze kultury feedbacku

  1. Źródła i przebieg konfliktów
  2. Reakcje na sytuacje konfliktowe
  3. Sposoby rozwiązywania konfliktów
  4. Stanowiska i interesy stron

IX. Podsumowanie szkolenia

  1. Podsumowanie szkolenia i rundka wypowiedzi Uczestników
  2. Ewaluacja

Metody szkoleniowe

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach.

W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki:

  • ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
  • mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
  • ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)

Materiał teoretyczny ilustrowany jest wieloma przykładami z biznesu, filmami, studiami przypadków i bogatego doświadczenia biznesowego trenerów. Uczestnicy ćwiczą i odnoszą poznane treści do własnej organizacji.

W TRAKCIE SZKOLEŃ UCZESTNICY:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Adresaci

Projekt skierowany jest dla kadry menedżerskiej wszystkich szczebli, specjalistów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi a także potencjalnych kandydatów na stanowiska menedżerskie.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Uni Europejskiej?
    Dofinansowanie