DOKUMENTACJA PODATKOWA CEN TRANSFEROWYCH PO ZMIANACH

Termin: 12-11-2015 - 13-11-2015
Kategoria: Prawo
Liczba godzin dydaktycznych: 16 (2 dni)
Miasto: Tychy
Cena: CENA PROMOCYJNA: 860,00 zł brutto
Hotel: śląskie, ARENA*** spa & wellness, TYCHY

Cele i korzyści
  • Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej
  • Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz projektowane zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych
  • Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw

Korzyści dla uczestników:

  • Usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz ze sporządzaniem dokumentacji podatkowych
  • Poznanie projektów nowych regulacji podatkowych w zakresie podatku PIT i CIT
  • Poznanie praktycznych aspektów funkcjonowania podmiotów powiązanych oraz sporządzania stosownych dokumentacji podatkowych w tym zakresie
Adresaci szkolenia
  • Główni Księgowi i księgowi
  • Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego
  • Pracownicy odpowiedzialni za sporządzanie dokumentacji podatkowych
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie
Program szkolenia

DZIEŃ I – CZĘŚĆ TEORETYCZNA

1. Omówienie zmian zawartych w Rozporządzeniach w sprawie szacowania cen

  • Określenie zasad wyboru metody szacowania cen
  • Analiza porównywalności – na czym polega i jak przebiega?
  • Zasady dokumentacji transakcji „o niskiej wartości dodanej” – transakcji rutynowych – ZMNIEJSZENIE OBOWIĄZKÓW DLA PODATNIKÓW
  • NOWY katalog usług rutynowych, dla których określono mniejsze ryzyko podatkowe wystąpienia cen transferowych (cen nierynkowych)
  • Restrukturyzacja podmiotów a ceny transferowe – NOWE uregulowania

2. Zmiany w zakresie cen transferowych w ustawach podatkowych od 2015 r.

  • Nowe pojęcie powiązań pomiędzy podmiotami krajowymi i podmiotami zagranicznymi
  • Rozszerzenie pojęcia podmiotów powiązanych – wspólne przedsięwzięcie, spółka niemająca osobowości prawnej, konsorcjum, kooperacja
  • Zakład jako podmiot powiązany
  • Nowe elementy dokumentacji podatkowych

3. Pojęcie cen transferowych i podmiotów powiązanych

  • Uregulowania OECD i prawa międzynarodowego
  • Pojęcie ceny transferowej a cena rynkowa
  • Identyfikacja kręgu podmiotów powiązanych
  • Powiązania kapitałowe bezpośrednie i pośrednie
  • Powiązania osobowe
  • Powiązania zarządcze i kontrolne

4. Pojęcie transakcji

  • Pojęcie transakcji na gruncie Ustawy o CIT
  • Problemy interpretacyjne w związku z pojęciem transakcji – aktualne orzecznictwo i wyjaśnienia MF
  • Typowe transakcje zawierane pomiędzy podmiotami powiązanymi
  • Przykłady transakcji ukierunkowanych na transfer dochodu

5. Metody szacowania cen

  • Metody tradycyjne szacowania cen
  • Metody zysku transakcyjnego
  • Szczególne metody dotyczące ustalania wartości rynkowej dóbr niematerialnych i usług
  • Transakcje o niskiej wartości dodanej czyli transakcje rutynowe a stosowanie metod szacowania cen

6. Ryzyka podatkowe związane z brakiem dokumentacji podatkowej

  • Stawka sankcyjna 50%
  • Odpowiedzialność karna skarbowa
  • Praktyka organów skarbowych – doświadczenia dotychczasowych kontroli
  • Interpretacje i orzeczenia w zakresie cen transferowych – analiza

7. Podsumowanie i dyskusja

DZIEŃ II – WARSZTATY

1. Dokumentacja podatkowa w świetle aktualnych regulacji prawnych

  • Zakres obowiązku dokumentacyjnego
  • Elementy dokumentacji podatkowej
    • Analiza funkcjonalna: wykonywane funkcje, zaangażowane aktywa oraz podejmowane ryzyko
    • Analiza kosztowa: określenie wszystkich przewidywanych kosztów związanych z transakcją oraz formy i terminy zapłaty
    • Opis zastosowanej metody kalkulacji zysków oraz określenie ceny przedmiotu transakcji
    • Określenie strategii gospodarczej
    • Wskazanie innych czynników mających wpływ na wartość przedmiotu transakcji
    • Określenie oczekiwanych korzyści związanych z uzyskaniem świadczeń niematerialnych

2. Przykładowe dokumentacje podatkowe cen transakcyjnych – omówienie i sporządzenie według danych przedstawionych przez Uczestników

  • Dokumentacja podatkowa transakcji dostawy
  • Dokumentacja podatkowa transakcji pożyczki
  • Dokumentacja podatkowa transakcji sprzedaży usług

3. Podsumowanie i dyskusja

Prowadzący

f19Doradca Podatkowy, prawnik, biegły rewident, specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz  międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej.

Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” - wydanie: 2008 i 2010 oraz  autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym. Absolwentka i Stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, kierunek: Prawo cywilne i prawo prywatne międzynarodowe. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: W trakcie dotychczasowego doświadczenia zawodowego – w ramach stosunku pracy obsługiwała liczne podmioty gospodarcze, zarówno pracując w Kancelarii Prawno – Podatkowej, jak i międzynarodowej firmie konsultingowej BDO Sp. z o.o. Wśród obsługiwanych podmiotów są duże podmioty giełdowe, podmioty z kapitałem obcym, podmioty funkcjonujące m.in. w branży górniczej (praca w PMUE S.A.), samochodowej, energetycznej, usługowej i handlowej. - Lipiec 2009-nadal- Kancelaria Podatkowa - Wrzesień 2007–Lipiec 2010- Supervisor, BDO Sp. z o.o. - Kwiecień 2000–Wrzesień 2007- Specjalista ds. prawno - podatkowych, Kancelaria Prawno – Podatkowa SIGNUM Krzysztof Sularz - Maj 1999–Kwiecień 2000- Samodzielny specjalista ds. prawnych, Przedsiębiorstwo Montażu Urządzeń Elektrycznych S.A. - Lipiec 1998–Maj 1999- Specjalista ds. organizacyjno - prawnych, Kancelaria Prawno – Podatkowa SIGNUM Krzysztof Sularz PRZEPROWADZONE PROJEKTY SZKOLENIOWE:
  • Faktura VAT i faktura elektroniczna w 2013 r.
  • Import usług, WDT, WNT
  • Certyfikowany kurs CIT
  • Certyfikowany kurs specjalisty ds. podatków
  • Nowelizacja ustawy VAT od 01.01.2013 r. oraz od 01.04.2013 r.
  • Nowelizacja podatku VAT od 01.10.2013 r. i od 01.01.2014 r.
  • Bieżące problemy w podatku dochodowym i podatku VAT
  • Podróże służbowe i samochód w firmie po zmianach w 2013 r.
  • Akcja Bilans – w zakresie rozliczeń podatkowych 2013 r.
  • Podatek u źródła i funkcjonowanie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania po nowelizacji w 2013 r.
  • Kurs zawodowy: kurs na doradcę podatkowego – w wybranych zagadnieniach
Szkolenia prowadzone w zakresie podatku VAT m.in. dla:
  • Kancelaria Prezydenta RP
  • HDI sp. z o.o.
  • Jones Lang sp. z o.o.
  • Dolmet sp. o.o.
  • Nomi Piekary Śląskie sp. z o.o.
  • Boundulle S.A.
  • Helios sp. z o.o.
  • Novichem sp. z o.o.
OSIĄGNIĘCIA ZAWODOWE:
  • Liczne artykuły prasowe o tematyce podatkowej do Gazety Prawnej oraz Przeglądu Podatkowego
  • Opracowanie publikacji książkowych: Dokumentacja VAT, Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych, wydanie 2008r. i 2010r.
  • Zdobycie uprawnień doradcy podatkowego
  • Prowadzenie z sukcesem Kancelarii Podatkowej
  • Szereg przeprowadzonych szkoleń i ugruntowana pozycja wśród szkoleniowców
CERTYFIKATY:
  • Uprawnienia Doradcy Podatkowego – nr wpisu 11064
  • Uprawnienia Biegłego Rewidenta
  • Egzamin państwowy dla członków Rad Nadzorczych spółek Skarbu Państwa
Miejsce
HOTEL*** ARENA spa & wellness ul. Gen. de Gaulle`a 8 , 43 – 100 Tychy http://www.hotelarena.com.pl/wirtualny_spacer/ Zapraszamy na szkolenie do Hotelu ARENA spa & wellness, trzygwiazdkowego hotelu biznesowo-konferencyjnego zlokalizowany w centrum Tychów. Dojazd do centrum Katowic zajmuje 20 minut, a 1 godzinę jazdy od Krakowa. Na obiad zapraszamy Państwa do Restauracji Arena – I miejsce w Tychach, w plebiscycie Dziennika Zachodniego uznaną za najlepszą restaurację. Dla tych z Państwa, którzy zamierzają nocować bezpłatny pobyt w spa & wellness. SPA ARENA to najnowocześniejszy obiekt spa & wellness w Tychach. Składa się z 8 pomieszczeń do relaksu, gdzie odbywają się zabiegi i masaże: jacuzzi z hydromasażem, sauna fińska cedrowa i grota solankowa, wanna spa do masażu kręgosłupa, aromaterapeutyczne prysznice wrażeń, łaźnia parowa i słoneczna łąka, odprężający REST Room ze ścianą wodą, elegancki VIP Room oraz basen. Cena specjalna za noclegi dla uczestników szkoleń PRESTIGE ECK wynosi: – 100 zł brutto za osobę w pokoju 2 osobowym – 150 zł brutto za osobę w pokoju 1 osobowym w tym śniadanie w formie bufetu szwedzkiego w RESTAURACJI ARENA www.restauracjaarena.pl oraz wstępem do SPA ARENA www.spaarena.pl. Parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny. Pomagamy w rezerwacji miejsc hotelowych. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia  
Cena i zapisy

890,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 860,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • koszty organizacji szkolenia
  • materiały szkoleniowe rozdawane uczestnikom w trakcie szkolenia
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • imienne certyfikaty o uczestnictwie w szkoleniu
  • poczęstunki kawowe, obiad