SPEDYCJA I TRANSPORT MORSKI – dokumenty, reklamacje. Przewozy kontenerowe i drobnicowe

Termin: 27-10-2020
Kategoria: Logistyka, transport, spedycja
Liczba godzin dydaktycznych: 8 (1 dzień)
Miasto: Katowice
Cena: 790,00 zł, CENA PROMOCYJNA: 690,00 zł przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Hotel: śląskie, PARK INN BY RADISSON KATOWICE****

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z aktualnymi przepisami dotyczącymi przewozów morskich kontenerowych i drobnicowych.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi przepisami dotyczącymi transportu morskiego. Będą potrafili prawidłowo posłużyć się dokumentami specyficznymi dla transportu morskiego np. bill of lading (konosament) czy sea waybill. Zapoznają się ze stawkami, opłatami i dodatkami frachtowymi w transporcie morskim, które nie występują w żadnych innych gałęziach transportu.

Słuchacze dowiedzą się kiedy przewoźnik morski odpowiada za szkodę a w jakich przypadkach jest z tej odpowiedzialności zwolniony i jaka jest tutaj rola spedytora.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla logistyków, spedytorów oraz osób, które w firmie zajmują się wysyłaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim.
Wskazane jest także dla handlowców, którzy sprzedają lub kupują towary przewożone potem transportem morskim.

Program szkolenia

1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim

  • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
  • Przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski
  • Wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper
  • Agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
  • Żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe
  • Przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL)
  • Sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
  • Problem „rolowania” kontenerów

2. Koszty transportu morskiego

  • Koszty transportu w żegludze liniowej
  • Stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
  • Koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
3. Rola spedytora w organizacji transportu morskiego
  • Różnica między umową spedycji a umową przewozu
  • Czego możesz oczekiwać od spedytora a czego raczej nie
  • Kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie
  • Gdy zapłacimy za przewóz spedytorowi a on nie zapłaci przewoźnikowi czy przewoźnik może żądać zapłaty od zleceniodawcy?

4. Konosament i inne dokumenty

  • Wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
  • Rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
  • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
  • Rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • Prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?

5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie

  • Przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
  • Ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
  • Awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average)
  • Ubezpieczenie ładunku czyli CARGO
  • Reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
Prowadzący
Absolwent Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego (1980r.). Od 30 lat praktycznie związany z logistyką międzynarodową. Karierę zawodową zaczynał w Zarządzie Portu Gdynia, potem był C. Hartwig Warszawa i zagraniczne firmy logistyczne LEP International i GeoLogistics Corp. Specjalista z zakresu spedycji międzynarodowej, logistyki, odpraw celnych i ubezpieczeń w transporcie, jak również w dochodzeniu roszczeń i reklamacjach z tytułu umowy sprzedaży międzynarodowej. Doświadczony wykładowca i konsultant. Posiada licencję agenta celnego. Wiedzę uzupełniał na kursach m.in. we Francuskim Instytucie Zarządzania i Zrzeszeniu Prawników Polskich. Autor wielu publikacji na tematy związane z handlem zagranicznym i transportem międzynarodowym. W wydawnictwie ODDK Gdańsk ukazała się jego książka „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym”.
Miejsce
PARK INN BY RADISSON KATOWICE **** ul. Bytkowska 1a, 40-147 Katowice
Tel.: +48 32 721 11 11 http://www.bestwesternkatowice.pl
PARK INN BY RADISSON KATOWICE **** zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich łączy wysoki standard, szeroki wachlarz usług oraz nowoczesny design i funkcjonalność.  Hotel oferuje nowoczesne Centrum Biznesowe, bibliotekę, bezpłatny dostęp do Internetu oraz naziemny parking dla Gości. Oferuje 168 klimatyzowanych i komfortowo wyposażonych pokoi.
Dużą atrakcją dla kulinarnego podniebienia naszych Uczestników może być zlokalizowana w hotelu Restauracja Kuchnia Otwarta, specjalizująca się w potrawach tradycyjnej kuchni polskiej, w tym przede wszystkim śląskiej. Wszystkie dania przygotowywane są wyłącznie ze świeżych i ekologicznych produktów. Goście obsługiwani są przez kucharzy, którzy serwują dania prosto z „patelni. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.
Cena i zapisy

790,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 690,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu

  • materiały szkoleniowe i pomocnicze

  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta

  • konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia

  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych

  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek-
    – serdecznie  prosimy o informację, czy należy przygotować kartę menu specjalnie dla wegetarianina lub weganina, czy też osoby ze zdrowotnymi ograniczeń żywieniowymi


  • na życzenie – pomoc w rezerwacji hotelu