MODEL KOMPETENCYJNY, w tym gra strategiczna: KLUCZOWE KOMPETENCJE – warsztat praktyczny, 1 dzień

Terminy

Termin: 26-10-2020
Kategoria: HR, kadry, sekretariat
Liczba godzin dydaktycznych: 8 (1 dzień)
Miasto: Katowice
Cena: PROMOCYJNA: 460,00 zł brutto
Hotel: śląskie, Novotel Katowice Centrum****

Termin: 07-12-2020
Kategoria: HR, kadry, sekretariat
Liczba godzin dydaktycznych: 8 (1 dzień)
Miasto: Warszawa
Cena: PROMOCYJNA: 560,00 zł brutto
Hotel: mazowieckie, Platon Hotel

Model kompetencyjny jest niezbędnym fundamentem, na którym budowane są w organizacji takie rozwiązania, jak: opisy stanowisk pracy, ścieżki kariery, narzędzia rekrutacji i selekcji, a także ocena pracownicza.

Precyzyjne zdefiniowanie kompetencji oraz określenie ich pożądanego poziomu na danym stanowisku lub w grupie stanowiskowej staje się niezbędnym minimum do tego by procesy personalne, często powierzane odrębnym zespołom pracowniczym, były spójne i efektywne.

Model kompetencyjny utożsamiany bywa z profilem, ale warto nadmienić, że poza profilami kompetencyjnymi w ramach tego rozwiązania funkcjonuje tzw. księga kompetencji oraz prawidłowo skonstruowana skala oceny kompetencji.
Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy oraz trening umiejętności w zakresie opracowania modelu kompetencyjnego dla organizacji.

W szczególności uczestnicy szkolenia:

  • poznają podstawowe założenia dotyczące kompetencji oraz ich rodzajów
  • poznają istotę tworzenia wskaźników opisujących kompetencje oraz wytyczne dotyczące ich pożądanej ilości
  • zdobędą umiejętności związane z tworzeniem kart opisu kompetencji oraz określania poziomu rozwoju kompetencji
  • zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia profili kompetencyjnych oraz ich wykorzystania w procesach personalnych
  • będą trenować umiejętności w zakresie identyfikacji problemów w obszarze korzystania z modelu kompetencyjnego i ich rozwiązywania
Korzyści z udziału w szkoleniu:
  • rozwój wiedzy na temat kompetencji
  • zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie identyfikacji, opisu i skalowania kompetencji,
  • opracowanie profilu dla wybranego stanowiska / grupy stanowiskowej
  • rozwój umiejętności w zakresie korzystania z modelu kompetencyjnego w praktyce
Adresaci szkolenia
  • specjaliści i liderzy Działów HR
  • osoby odpowiedzialne za procesy rekrutacji, rozwoju i oceny pracowników
Program szkolenia

1. Istota i rodzaje kompetencji

  • geneza pojęcia kompetencje
  • popularne klasyfikacje i ujęcia kompetencji
  • własna definicja kompetencji

2. Elementy modelu kompetencyjnego

  • karta opisu kompetencji (definicja, wskaźniki behawioralne)
  • skala oceny kompetencji
  • profil kompetencyjny

3. Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w ZZL

  • model kompetencyjny a opisy stanowisk pracy
  • rekrutacja i selekcja z wykorzystaniem modelu kompetencyjnego
  • ocena pracownicza oparta na kompetencjach
  • ścieżki kariery w organizacji

4. Konieczność zmian i modyfikacji modelu kompetencyjnego

  • uwarunkowania powodujące konieczność zmiany modelu
  • proces wdrażania i zmian modelu kompetencyjnego
Metody szkoleniowe

Szkolenie będzie realizowane metodą warsztatową przy wykorzystaniu następujących form pracy i przekazywania wiedzy:

  • mini-wykład
  • dyskusja grupowa
  • analiza studiów przypadku
  • praca w grupach
Prowadzący

Przedsiębiorca trener i konsultant HRD, doktor nauk humanistycznych z zakresu socjologii, przedsiębiorca oraz specjalista zajmujący się controllingiem personalnym. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi planowania zatrudnienia, etatyzacji, pomiaru efektywności zarządzania zasobami ludzkimi, a także modelowania kompetencji, badania zadowolenia pracowników oraz budowania rozwiązań systemowych w obszarze HR.

Współautorka publikacji pt. „Model IN-OUT®” – książki prezentującej nowatorską koncepcję dotyczącą rozwoju osobistego.

Posiada doświadczenie w realizacji projektów dla biznesu (diagnozowanie i projektowanie rozwiązań z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach) oraz szkoleń.

Jako trener prowadziła szkolenia z zakresu: komunikacji interpersonalnej, kreatywności, budowania zespołu, zarządzania konfliktami, inteligencji emocjonalnej, pomiaru efektywności zarządzania zasobami ludzkimi, etatyzacji, controllingu personalnego.

Praktyczny wymiar szkoleń prowadzonych przez trenera wynika z doświadczenia w realizacji projektów z zakresu etatyzacji (w tym również wsparcia dla organizacji we wdrożeniu nowej struktury organizacyjnej), modelowania kompetencji, badania zadowolenia pracowników, szkoleń o tematyce związanej z etatyzacją i kontrolingiem personalnym, organizacji i realizacji sesji development center dla kadry menedżerskiej, oceny czynników motywacyjnych stosowanych przez firmę oraz warsztatów dotyczących wartości firmowych.

Swój warsztat pracy opiera na jedenastoletnim doświadczeniu w pracy jako wykładowca w publicznych i niepublicznych uczelniach wyższych zlokalizowanych w województwie śląskim, gdzie prowadzi zajęcia w ramach studiów niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych.

Firmy, z którymi współpracowała jako trener: - MPK – Łódź Sp. z o.o., - LEITZ Polska, - Auchan, - HSB Ilona Pawełczyk, - Wodociągi Zawiercie, - FRAPZ w Dąbrowie Górniczej, - Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. J. Ziętka, - Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach, - Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K. Goduli w Chorzowie, - Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Miejsce
NOVOTEL Katowice Centrum**** ACCOR HOTELS al. Roździenskiego 16 40 202 Katowice Tel: (+48)32 200 44 44 E-mail H3377@accor.com GPS. N 50° 15' 39.00'' E 19° 2' 1.00''
NOVOTEL Katowice Centrum to czterogwiazdkowy hotel gwarantujący usługi najwyższej jakości, dlatego jest doskonałym miejscem na prestiżowe szkolenia dla biznesu. Usytuowany jest w centrum Katowic, zaledwie 1,5 km od głównego dworca kolejowego. Słynny Spodek oddalony jest od obiektu o zaledwie 800 metrów.Szkolenie przeprowadzamy w nowoczesnej sali konferencyjnej wyposażonej w sprzęt audio-wizualny, rzutniki slajdów, flipcharty, nagłośnienie oraz mikrofony. Restauracja 16th Avenue gwarantuje wyjątkowe doznania kulinarne, a Le Bar zachwyca oryginalnymi drinkami i doskonałą kawą. Przekąski i dania na ciepło można zamówić do pokoju o dowolnej porze dnia i nocy. Podczas szkolenia zapewniamy Państwu oryginalny poczęstunek energetyzujący.

W pokojach zapewniono bezpłatny przewodowy dostęp do Internetu, komfortowe miejsce do pracy, minibar i zestaw do parzenia kawy i herbaty. Wszystkie  klimatyzowane pokoje wyposażone są w łazienkę z zestawem kosmetyków.

Na terenie hotelu znajduje się centrum rekreacji i odnowy biologicznej: basen, sauna, jaccuzi, wanna z hydromasażem, gabinet masażu i siłownia i  fitness club. Przy hotelu znajduje się strzeżony płatny parking.
Recepcja w hotelu  jest czynna przez całą dobę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.
Cena i zapisy

490,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 460,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe i pomocnicze
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
  • na życzenie – pomoc w rezerwacji hotelu
  • niespodzianka