PRACOWNICZA KASA ZAPOMOGOWO – POŻYCZKOWA W 2020 r.

Termin: 03-04-2020
Kategoria: HR, kadry, sekretariat
Liczba godzin dydaktycznych: 8 (1 dzień)
Miasto: Katowice
Cena: 490,00 zł, CENA PROMOCYJNA: 450,00 zł
Hotel: śląskie, Quality Silesian*** & Economy Silesian**

Cele i korzyści

Głównym celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy na temat praktycznych aspektów funkcjonowania kas zapomogowo-pożyczkowych, dokumentacji dotyczącej PKZP, orzecznictwa i interpretacji podatkowych.

Korzyści ze szkolenia:

  • Kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem i rozliczaniem PKZP
  • Omówienie aktualnych przepisów prawnych
  • Poznanie nowych regulacji projektowanych zmian w zakresie PZKP
  • Uzyskanie informacji na temat praktycznych aspektów funkcjonowania i rozliczania PKZP
  • Przedstawienie szczegółowych uregulowań dla władz PKZP
Adresaci szkolenia
  • Członkowie zarządu, rad nadzorczych PKZP
  • Pracownicy działów księgowości
  • Pracownicy rozliczający PKZP
  • Członkowie PKZP
Program szkolenia

1. Zmiany przepisów w 2019 r. a funkcjonowanie PKZP w 2020 r.

  • Zasady związane z RODO
  • Ochrona danych osobowych po zmianach w 2019 r. – problemy praktyczne
  • Dane posiadane przez PKZP – co podlega ochronie?
  • Dodatkowe uprawnienia Inspektorów Pracy a funkcjonowanie PKZP
  • Procedura dotycząca RODO
  • Dokumenty związane z ochroną danych osobowych
  • Upoważnienia dla osób przetwarzających dane osobowe

2. Zmiany przepisów prawnych a rozliczanie PKZP w 2020 r.

  • Rozliczanie umów zlecenia w 2020 r. – stawka za 1 godz.
  • Odsetki za zwłokę a odsetki za opóźnienie
  • Biała lista podatników a PKZP – czy należy się ujawniać w MF?
  • Obowiązkowa podzielona płatność i rachunek na VAT a PKZP
  • BDO i rejestr odpadów – czy dotyczy PKZP?

3. Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania PKZP

  • Sprawozdanie finansowe za 2019 r. – elementy obowiązkowe
  • Zdolność sądowa PKZP i dochodzenie niespłaconych pożyczek
  • Zaliczanie do kosztów podatkowych zakładu pracy wydatków ponoszonych na funkcjonowanie PKZP
  • Przelewy bankowe – kto ma je ponosić?
  • Wynagrodzenie za prowadzenie spraw PKZP – czy przysługuje?
  • Zasady potrącenia z wynagrodzenia zadłużenia pracownika w stosunku do PKZP
  • Rozliczenie pracownika po wygaśnięciu stosunku pracy i opuszczenia PKZP
  • Zajęcia komornicze wkładów członków PKZP
  • Organy kontrolujące PKZP – kto może PKZP kontrolować?

4. Zasady funkcjonowania PKZP

  • Podmioty tworzące PKZP – kiedy można utworzyć PKZP w zakładzie pracy
  • Podmioty uprawnione do korzystania z PKZP
  • Zasady gromadzenia wkładów w PKZP
  • Zasady udzielania pożyczek z PKZP
  • Przychody związane z funkcjonowaniem PKZP, w tym odsetki od udzielonych pożyczek
  • Koszty związane z funkcjonowaniem PKZP – zasady rozliczania
  • Likwidacja PKZP – przyczyny i obowiązki

5. Organy PKZP i ich zadania

  • Walne zebranie członków
  • Zarząd PKZP
  • Komisja rewizyjna

6. Obowiązki zakładu pracy w związku z funkcjonowaniem PKZP

  • Pomoc techniczna
  • Pomoc prawna
  • Pomoc finansowo – księgowa
  • Brak pomocy udzielonej PKZP a skutki dla pracodawcy

7. Druki funkcjonujące w związku z działaniem PKZP

  • Statut PKZP
  • Deklaracja przystąpienia do PKZP
  • Wniosek o udzielenie pożyczki
  • Stan konta
  • Sprawozdania finansowo – statystyczne, w tym Polityka rachunkowości
  • Zasady zmiany Statutu PKZP
  • Rozpatrywanie wniosków o przyznanie pożyczki – problemy praktyczne

8. Pytania uczestników

Metody szkoleniowe

Warsztatowy charakter zajęć:

  • Wykład
  • Ćwiczenia
  • Dyskusja moderowana
Prowadzący

f19Doradca Podatkowy, prawnik, biegły rewident, specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz  międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej.

Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” - wydanie: 2008 i 2010 oraz  autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym. Absolwentka i Stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, kierunek: Prawo cywilne i prawo prywatne międzynarodowe. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: W trakcie dotychczasowego doświadczenia zawodowego – w ramach stosunku pracy obsługiwała liczne podmioty gospodarcze, zarówno pracując w Kancelarii Prawno – Podatkowej, jak i międzynarodowej firmie konsultingowej BDO Sp. z o.o. Wśród obsługiwanych podmiotów są duże podmioty giełdowe, podmioty z kapitałem obcym, podmioty funkcjonujące m.in. w branży górniczej (praca w PMUE S.A.), samochodowej, energetycznej, usługowej i handlowej. - Lipiec 2009-nadal- Kancelaria Podatkowa - Wrzesień 2007–Lipiec 2010- Supervisor, BDO Sp. z o.o. - Kwiecień 2000–Wrzesień 2007- Specjalista ds. prawno - podatkowych, Kancelaria Prawno – Podatkowa SIGNUM Krzysztof Sularz - Maj 1999–Kwiecień 2000- Samodzielny specjalista ds. prawnych, Przedsiębiorstwo Montażu Urządzeń Elektrycznych S.A. - Lipiec 1998–Maj 1999- Specjalista ds. organizacyjno - prawnych, Kancelaria Prawno – Podatkowa SIGNUM Krzysztof Sularz PRZEPROWADZONE PROJEKTY SZKOLENIOWE:
  • Faktura VAT i faktura elektroniczna w 2013 r.
  • Import usług, WDT, WNT
  • Certyfikowany kurs CIT
  • Certyfikowany kurs specjalisty ds. podatków
  • Nowelizacja ustawy VAT od 01.01.2013 r. oraz od 01.04.2013 r.
  • Nowelizacja podatku VAT od 01.10.2013 r. i od 01.01.2014 r.
  • Bieżące problemy w podatku dochodowym i podatku VAT
  • Podróże służbowe i samochód w firmie po zmianach w 2013 r.
  • Akcja Bilans – w zakresie rozliczeń podatkowych 2013 r.
  • Podatek u źródła i funkcjonowanie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania po nowelizacji w 2013 r.
  • Kurs zawodowy: kurs na doradcę podatkowego – w wybranych zagadnieniach
Szkolenia prowadzone w zakresie podatku VAT m.in. dla:
  • Kancelaria Prezydenta RP
  • HDI sp. z o.o.
  • Jones Lang sp. z o.o.
  • Dolmet sp. o.o.
  • Nomi Piekary Śląskie sp. z o.o.
  • Boundulle S.A.
  • Helios sp. z o.o.
  • Novichem sp. z o.o.
OSIĄGNIĘCIA ZAWODOWE:
  • Liczne artykuły prasowe o tematyce podatkowej do Gazety Prawnej oraz Przeglądu Podatkowego
  • Opracowanie publikacji książkowych: Dokumentacja VAT, Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych, wydanie 2008r. i 2010r.
  • Zdobycie uprawnień doradcy podatkowego
  • Prowadzenie z sukcesem Kancelarii Podatkowej
  • Szereg przeprowadzonych szkoleń i ugruntowana pozycja wśród szkoleniowców
CERTYFIKATY:
  • Uprawnienia Doradcy Podatkowego – nr wpisu 11064
  • Uprawnienia Biegłego Rewidenta
  • Egzamin państwowy dla członków Rad Nadzorczych spółek Skarbu Państwa
Miejsce
Quality Silesian*** & Economy Silesian** ul. Szybowcowa 1A, 40-502 Katowice GPS: al. Górnośląska 40 - wjazd przez stację paliw BP tel.: +48 32 606 88 00; fax: +48 32 606 88 01 www.silesianhotel.pl

Hotel Silesian to nowoczesny kompleks hotelowo-konferencyjny w Katowicach, położony w pobliżu autostrady A4, Centrum Handlowego "3 Stawy" oraz centrum miasta. Położenie hotelu umożliwia dogodną komunikację z Krakowem, Wrocławiem czy Warszawą.

Nocleg, wraz ze śniadaniem nie wliczony w cenę szkolenia, możemy dla Państwa zarezerwować w korzystnej cenie:
- 170,00 PLN/doba w pok. 1-os. - 210,00 PLN/doba w pok. 2-os. Hotel posiada bezpłatny parking dla wszystkich uczestników PRESTIGE ECK. Recepcja w hotelu  jest czynna przez całą dobę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia
Cena i zapisy

490,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 450,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe i pomocnicze
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
  • obiad oraz przerwa kawowa
  • na życzenie – pomoc w rezerwacji hotelu