- Oferta
- Prawo
Elektroniczna książka obiektu budowlanego. Warsztaty prowadzenia książki obiektu budowlanego po nowelizacji przepisów Prawa budowlanego
Dzięki udziałowi w warsztatach dowiedzą się Państwo: co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane? od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)? jakie są zasady prowadzenia cyfrowej KOB? jakie druki i protokoły należy rejestrować w KOB? gdzie rejestrować przegląd instalacji klimatyzacyjnych, elektrycznych, kontrole gaśnic, hydrantów i innych – czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB? kto może dokonywać wpisów w KOB? czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji? w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
Do rozpoczęcia pozostało:
57 dniCele i korzyści
Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego.
Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
- podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
- nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tym obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
- przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
- nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
- zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
- zasady wypełniania KOB w tym, c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
- Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
- Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
- Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) wypełniać c-KOB
- Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
Program szkolenia
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
- Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
- Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
- Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach
- Kto i kiedy zakłada c-KOB
- Kto prowadzi c-KOB
- Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole
- Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
- Nowe kary za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
- Zawartość c-KOB
- Co należy wpisać do nowych tablic w c-KOB
- Jak prowadzić KOB w formie papierowej
- Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
- Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB
- Wymagane dokumenty do założenia c-KOB
- Jak założyć konto w systemie c-KOB
- Wypełnianie poszczególnych nowych tablic z ich nową zawartością:
a) strona tytułowa,
b) informacje o obiekcie budowlanym,
c) dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
d) przeprowadzone kontrole, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
e) ekspertyzy i opinie techniczne,
f) przeglądy techniczne, konserwacja oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych,
g) roboty budowlane związane z obiektem budowlanym wykonywane po oddaniu do użytkowania
h) katastrofy budowlane dotyczące obiektu budowlanego,
i) decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczące obiektu budowlanego. - Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w c-KOB
Moduł IV – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
- Roczne
- Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
- Pięcioletnie
- Bezpiecznego użytkowania
- Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
- Kontrole systemów ogrzewania i klimatyzacji, w tym nowe obowiązki dotyczące tych systemów
- Uprawnienia do wykonywania kontroli
Moduł V – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli
- Zawartość i struktura protokołu?
- Co to są zalecenia?
- Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie?
Moduł VI – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
- Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
- Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
- Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
- Obowiązek podania imion i nazwisk osób wykonujących przeglądy sprzętu p.poż.
Moduł VII – Prowadzenie KOB na dotychczasowych zasadach:
- Wpisy informacyjne dotyczące obiektu budowlanego i jego dokumentacji,
- Jakie informacje są wpisywane do tablic Nr 4 i 5 dotyczących protokołów z okresowej kontroli?
- Gdzie wpisywać kontrole, na które nie ma miejsca w dotychczasowej KOB,
- Jak i gdzie wpisywać dokumentację techniczną związana z remontami i robotami budowlanymi,
- Co wpisujemy do tablicy Nr 8 dotyczącej odbioru robót remontowych?
- Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w KOB
- Dokumentacja związana z awariami i katastrofami budowlanymi,
- Dokumentowanie zmian sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
Metody szkoleniowe
Szkolenie to ok. 2 godziny teorii, a kolejne godziny to warsztaty z zakładania i prowadzenia c-KOB, gdzie prowadzący szkolenie pracuje na rzeczywistej platformie internetowej GUNB on-line.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
- zarządcy budynków,
- administratorzy nieruchomości,
- właściciele obiektów i budowli (hal, magazynów)
- działy techniczne, administracyjne w firmach produkcyjnych i usługowych
Miejsce
WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWAE—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:
1. Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.
- Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
- Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.
3. Materiały szkoleniowe:
- Materiały szkoleniowe zostaną przesłane każdemu uczestnikowi w formacie PDF na podany adres e-mail.
4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN
- Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.
5. Prawa autorskie:
- PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.
6. Informacja dotycząca programu:
- Trener zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.
Cena i zapisy
690,00 zł brutto od osoby, CENA PROMOCYJNA: 590,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
udział w szkoleniu online
dostęp do platformy e-learningowej w czasie rzeczywistym
przeprowadzenie szkolenia przez cenionego trenera
autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych PDF lub w wersji papierowej
Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów organizator PRESTIGE ECK jest dostępny i służy pomocą.
Szkolenie on-line będzie prowadzone interaktywnie, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z e-mailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”.
Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akceptacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.