PRACOWNICZE PROGRAMY KAPITAŁOWE W 2020 – uregulowania prawne i podatkowe – szkolenie online
Termin: Do ustalenia
Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Prawo pracy, Ekonomia, finanse
Liczba godzin:Do ustalenia
Miasto:Do ustalenia
Cena:Do ustalenia
Pracownicze Plany Kapitałowe obejmą prawie wszystkich zatrudnionych oraz wszystkich pracodawców.
Od 1 lipca 2019 roku do programu przystąpiły firmy zatrudniające ponad 250 osób, następnie od 1 stycznia 2020 do PPK mieli przystąpić pracodawcy zatrudniający powyżej 50 osób. Stopniowo obowiązkami nałożonymi w ustawie zostaną objęci pozostali pracodawcy oraz jednostki sektora finansów publicznych.
W uregulowaniach tzw. tarczy antykryzysowej został przesunięty termin wejścia w życie PPK w odniesieniu do średnich przedsiębiorców. Ostateczny termin podpisania umowy o zarządzaniu PPK został ustalony na 27 października br. natomiast termin podpisania umowy na prowadzenie PPK to 10 listopada 2020 r. Na szkoleniu dowiedzą się Państwo również o innych zmianach wprowadzonych przez specustawę dot. PPK.
W przypadku nieprawidłowego lub nieterminowego wdrożenia PPK na pracodawcę mogą zostać nałożone kary finansowe w wysokości nawet do 1 000 000 zł.
Cele i korzyści szkolenia
Zapoznanie uczestników z nowymi uregulowaniami dotyczącymi Pracowniczych Programów Kapitałowych (PPK) obowiązujących od 2019 r.
Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami ustaw
Szkolenie zapewnia poznanie nowych przepisów prawnych oraz praktycznych aspektów funkcjonowania PPK w 2020 r.
Korzyści dla uczestników:
Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie nowych regulacji oraz problemów praktycznych związanych z nowymi uregulowaniami
Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty zmian z podkreśleniem zmian niekorzystnych dla podatnika (powodujących ewentualne ryzyko podatkowe) oraz zmian umożliwiających zmniejszanie zobowiązań podatkowych (optymalizacja podatkowa)
Adresaci szkolenia
Główni Księgowi i księgowi
Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego
Pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników
Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych
Program szczegółowy szkolenia
1. Uregulowanie tzw. tarczy antykryzysowej dot. PPK
Przesunięcie terminu na wejście w życie PPK w odniesieniu do średnich przedsiębiorców
Przesunięcie wpłaty podatku PIT a wpłata składki do PPK
Dofinansowanie do wynagrodzeń – czy dotyczy też PPK?
2. Pracownicze Plany Kapitałowe a Pracownicze Plany Emerytalne – różnice
Uregulowania prawne PPK
Uregulowania prawne PPE
Różnice pomiędzy PPK a PPE – co korzystniejsze
Zasady przystąpienia do PPE
Funkcjonowanie w PPE a nowy pracownik z PPK – zasady postępowania
Zasady rozliczania PPE
Miejsce gromadzenia PPE – kto dysponuje pieniędzmi do dnia przejścia pracownika na emeryturę
Zasady zmiany PPK na PPE
Funkcjonowanie wypłat z PPE
Skutki podatkowe rozliczania PPE
Fundusze inwestycyjne a fundusze emerytalne
Organ nadzoru nad PPK i PPE
3. Kto podlega pod PKK – daty wejścia w życie
Moment wejścia w życie przepisów – lipiec 2019 i kolejne daty
Pracownicy a zleceniobiorcy i osoby na kontraktach menadżerskich?
Czy osoby na działalności gospodarczej mogą dobrowolnie wejść w PKK?
Zasada automatycznego podlegania PKK
Oświadczenie o zrzeczeniu się pracownika z uczestnictwa w PKK
Okresy składania oświadczeń
4. Zasady stosowania PPK
Portal internetowy i jego funkcjonowanie
Domniemanie przystąpienia do PPK
Wpłata początkowa i roczna – zasady ich ustalania i wpłacania
Odprowadzanie dodatkowych składek w wysokości 3,5% – rozdział pomiędzy pracownika i pracodawcę
Dodatkowa kwota przekazywana z budżetu państwa –kiedy i w jakiej wysokości?
Wyliczanie roczne pobranych składek
Wykazywanie składek przez pracodawcę w rozliczeniach rocznych
Zwolnienie składek z dodatkowego ubezpieczenia społecznego
5. Skutki podatkowe i ZUS przystąpienia do PPK
Sposób potrącania składek przy wypłacie wynagrodzenia
Opodatkowanie i oskładkowanie w przypadku rezygnacji pracownika z PPK
6. Praktyczne aspekty rozliczeń PPK
Powrót do PKK po wcześniejszej rezygnacji
Wzór oświadczenia pracownika o rezygnacji
Prowadzenie kartotek osób objętych PPK przez pracodawcę
Obowiązki pracodawcy wobec wybranej instytucji PPK
Przekazywanie kwot pomiędzy PPK w przypadku zmiany zatrudnienia, kilku etatów itp.
Kary nakładane na pracodawców związane z funkcjonowaniem PPK
7. Rozliczenia zgromadzonych w PPK kwot
Rezygnacja z PPK – kto otrzymuje kwoty?
Rozwód małżonków a podział zgromadzonych kwot pomiędzy rozwiedzionych małżonków
Rozporządzanie kwotą na wypadek śmierci współmałżonka
Wypłata kwot przed emeryturą – kiedy możliwa?
Wypłata po osiągnięciu wieku emerytalnego
Pojęcie ciężkiego zachorowania
Przykładowe wyliczenia emerytur
8. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników
Metody szkoleniowe
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
planowania i realizacji szkoleń oraz
usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.
Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Dodatkowe informacje
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Konkurencyjne ceny
Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.
DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.
· Szkolenia · Konsultacje · Trening osobisty · Wsparcie w procesach zmiany · Audyt personalny
Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!
Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).
Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych
Ścieżka aplikowania o wsparcie oraz rozliczania kosztów usługi jest znacząco uproszczona
– bez skomplikowanych formularzy aplikacyjnych
Dofinansowanie do 80 %, do wykorzystania 100.000 zł na firmę
Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:
– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia
Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.
Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:
SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń tel. (48) 32 738 51 91 e-mail:Włącz javascript