Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Logistyka, transport, spedycja

REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W TRANSPORCIE I SPEDYCJI NA RYNKU KRAJOWYM I MIĘDZYNARODOWYM. Jak dochodzić roszczeń? Za co odpowiada spedytor, a za co przewoźnik? Jak składać reklamacje, aby były skuteczne? (2 dni)

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem reklamacji u przewoźnika i spedytora. Uczestnicy nauczą się jak prawidłowo składać reklamacje u przewoźnika i spedytora? Jaka jest odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia? Jak sporządzić protokół o stanie przesyłki i czym różni się złożenie zastrzeżeń do towaru od reklamacji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Przekazanie usystematyzowanej wiedzy na temat reklamacji i dochodzenia roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych w oparciu o problemy występujące w praktyce.

  • Jak składać reklamacje u przewoźnika i spedytora?
  • Jak dobrze napisać protokół o stanie przesyłki?
  • Czym różni się „złożenie zastrzeżeń od towaru” od „reklamacji”?
  • Jak poprawnie składać zlecenie spedycyjne?
  • Kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik?
  • Co daje ubezpieczenie OC Spedytora?
  • List przewozowy, konwencja CMR i PRAWO PRZEWOZOWE – na co zwracać uwagę?

Program szkolenia

1. Umowa spedycji

  • podstawy prawne umowy spedycji
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
  • składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie

2. Ubezpieczenia

  • ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
  • ubezpieczenie OC Przewoźnika
  • ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę
  • „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
  • przykłady praktyczne

3. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)

  • odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego
  • podstawy prawne
  • „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo
  • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
  • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
  • formularze reklamacyjne

4. Sesja pytań. Zakończenie szkolenia.

Metody szkoleniowe

Interaktywne zajęcia  przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.

Warunek:

Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.

JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?

Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.

Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.

Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie