Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Jakość

Efektywne zarządzanie w biurze i w usługach (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo. 2-dniowe szkolenie warsztatowe

Szkolenie z zakresu Lean Service/Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów usługowych i biurowych, to także mapa drogowa zdroworozsądkowego, opartego na budowaniu kultury efektywności procesu doskonalenia. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.

Podczas szkolenia słuchacze założą „niewidzialne okulary”, które ułatwią im zidentyfikowanie źródeł marnotrawstwa w ich własnych organizacjach i procesach, nauczą się również jak eliminować czy też minimalizować marnotrawstwo. Co jednak najważniejsze, poznają sposoby zapobiegania niegospodarności, zapobiegania zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów, w tym i najcenniejszego zasobu – czasu.

Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość brania udziału w grach i zabawach, mających na celu między innymi wypracowanie nawyków efektywnego działania oraz poprawy warsztatu pracy i projektowania efektywnych stanowisk i obszarów pracy.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie

2. Lean w sektorze usług oraz w środowisku biurowym

  • Geneza, zasady oraz obszary zastosowania koncepcji szczupłego zarządzania
  • Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie – bo wszystko jest kwestią nastawienia
  • Kaizen w usługach i biurach – jak małe kroki prowadzą do dużych efektów i pomagają pokonać opór przed zmianą

3. Efektywność i marnotrawstwo w usługach i w biurach

  • Paradoks efektywności
  • Marnotrawstwo w procesach
  • Jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo
  • Mapowanie strumieni wartości (VSM)
  • Zapobieganie błędom w procesach usługowych
  • Zarządzanie projektami Lean

4.  Lean Toolbox – jak korzystać z instrumentów Lean

  • OPF – wprowadzenie niezakłóconego przepływu
  • Zastosowanie podejścia gniazdowego w usługach i w biurach
  • 5S – zarządzanie bezpiecznym stanowiskiem pracy
  • Lista zadań – Checklist
  • Dlaczego warto pytać – 5 x Dlaczego?
  • Praca standaryzowana – jak projektować efektywną dokumentację sterującą
  • Kanban i zarządzanie wizualne
  • Raport A3 – czyli jak rozwiązywać problemy
  • Diagram Spaghetti – prosto do celu
  • Diagram Ishikawy
  • SMED i TPM w usługach i w biurach
  • Lean and Green – bo procesy usługowe również wpływają na środowisko

5. Lean to nie tylko skrzynka narzędziowa – zadbaj o ludzi, a oni zadbają o Twoje procesy

  • Training Within Industry TWI – program rozwoju umiejętności przełożonych
  • Motywowanie w środowisku Lean
  • Zarządzanie informacją – szczególnie jej nadmiarem
  • Edukacja w drodze do Lean – bo wiedza jest siłą (ale wyobraźnia jest ważniejsza)
  • Czas na relaks w biurze – zwolnij, żeby zobaczyć
  • Efektywne prezentowanie rezultatów pracy – prezentacje w duchu Zen

6. Podsumowanie i dyskusja

Metody szkoleniowe

Gry, zabawy, ćwiczenia szkoleniowe połączone z interaktywnym wykładem.

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do osób nadzorujących lub realizujących procesy usługowe, biurowe, administracyjne w organizacjach każdego typu, bo firmy produkcyjne również nie są wolne od procesów usługowych.
Każdy ma prawo dowiedzieć się, jak można pracować sprytniej, a nie ciężej, oraz nauczyć się radzić sobie z wszechobecnym marnotrawstwem.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie