Człowiek, który zgadza się ze wszys­tki­mi, nie zasługu­je na to, by kto­kol­wiek się z nim zgadzał.Winston Churchill

Menu

ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI – od analizy potrzeb do oceny efektywności

Termin: 05-10-2017 - 06-10-2017

Do rozpoczęcia: 100 dni

FIRST MINUTE

Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Prawo pracy

Liczba godzin dydaktycznych: 16 (2 dni)

Miasto: Wisła

Cena: PROMOCYJNA: 1390,00 zł brutto

Hotel: śląskie, Hotel Stok Wisła **** SKI&SPA

Jak organizować szkolenia, które przynoszą efekty?

Efektywne warsztaty „Zarządzanie szkoleniami” dają konkretne wskazówki w jaki sposób można sprawić, aby szkolenia stanowiły zyskowną inwestycję.
W czasie warsztatów uczestnicy poznają narzędzia wspomagające główne etapy organizacji szkoleń. Zgodnie z cyklem szkoleniowym zaczynamy od rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i poprzez planowanie, budżetowanie, projektowanie oraz organizację szkolenia dochodzimy do oceny jego efektywności.

Rolą systemu szkoleniowego w firmie powinien być proces kształtowania potencjału intelektualnego firmy, czyli ciągłego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności kadry pracowniczej wszystkich szczebli. Działania w tym obszarze mają głównie na celu dokształcanie zatrudnionych pracowników i dopasowywanie ich kompetencji do przyjętych standardów stanowiskowych czy funkcjonalnych.

Drugą bezpośrednią funkcją systemu szkoleniowego jest rola ułatwiania i realizowania wprowadzanych w firmie zmian. Działania w tym obszarze – to, m.in., asocjacja nowo zatrudnionych pracowników, przekwalifikowanie pracowników realokowanych, a także dostarczanie nowej wiedzy i umiejętności koniecznych do utrzymania konkurencyjności w szybko zmieniającym się środowisku gospodarczo-politycznym (wdrażanie nowych technologii, systemów, wprowadzanie nowych produktów itp.).

Trzecim obszarem, na który pośrednio wpływa system szkoleń, jest kwestia kultury organizacyjnej. Szkolenia kadry menedżerskiej wpływają na styl zarządzania, a sam fakt inwestowania w rozwój pracowników pozytywnie oddziaływuje na ich motywację i zaangażowanie. System szkoleń powinien uwzględniać też programy integrowania personelu, propagowania wspólnych korzystnych dla firmy postaw i wartości.

Cele i korzyści szkolenia
  • Dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
  • Wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
  • Udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
  • Poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
  • Dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy
  • Rozwój kompetencji działu szkoleń


KORZYŚCI dla Uczestników:

  • Umiejętność badania i analizowania potrzeb szkoleniowych firmy
  • Poznanie zasad planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie
  • Przećwiczenie zasad doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń
  • Umiejętność dokonywania precyzyjnej ewaluacji szkoleń
  • Poznanie procedury tworzenia grup trenerów wewnętrznych pod kątem potrzeb i możliwości własnej firmy

KORZYŚCI dla Firmy:

  • Optymalizacja kosztów programów doskonalenia zawodowego – precyzyjna diagnoza potrzeb szkoleniowych oraz możliwość kontroli ich efektywności
  • Zyskanie narzędzi do oceny skuteczności polityki szkoleniowej
  • Ograniczenie, optymalizacja kosztów programów rozwojowych
  • Poprawa efektywności zarządzania ludźmi
  • Ukierunkowanie pracowników na podniesienie jakości usług dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego, a w efekcie – wzmocnienie ich satysfakcji
  • Skuteczne wdrażanie zmian
  • Budowanie kultury organizacyjnej o dużym wskaźniku inteligencji emocjonalnej, kultury ciągłego podwyższania kwalifikacji przez pracowników
  • Wyższa wydajność i zadowolenie personelu
Adresaci szkolenia
  • Specjaliści i liderzy Działów HR, szczególnie osoby odpowiedzialne za planowanie i organizowanie szkoleń
  • Specjaliści i eksperci wewnętrzni odpowiedzialnych za rozwój kadry
  • Osoby odpowiedzialne za różne aspekty polityki szkoleniowej w firmie lub instytucji
  • Kadra zarządzająca
Praktyczna wiedza będzie ogromnym wsparciem dla pracowników działów personalnych (szkoleniowych), którzy wybierają dostawców, organizują szkolenia i odpowiadają za ocenę ich efektywności oraz dla kadry kierowniczej, która rozpoznaje potrzeby szkoleniowe swoich podwładnych.
Program szkolenia

1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?

  • Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
  • Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji
  • Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
  • Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
  • Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
  • Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
  • Projektowanie działu szkoleń
  • Zadania działu szkoleń
  • Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
  • Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami

2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych

  • Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
  • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
  • Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
  • Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
  • Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
  • Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych

3. Planowanie i budżetowanie szkoleń

  • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
  • Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
  • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
  • Zatwierdzenie budżetu szkoleń

4. Realizacja projektów szkoleniowych

  • Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
  • Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
  • Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
  • Procedura doboru partnera szkoleniowego
  • Szkolenia i ich rodzaje
  • Harmonogram szkoleń
  • Realizacja szkoleń
  • Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy

5. Ocena i ewaluacja szkoleń

  • Ocena efektywności szkoleń wg modelu Kirkpatrick’a
  • Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
  • Model ROI Philipsa
  • Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
  • Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
  • Błędy w ocenianiu

6. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania

  • Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami
  • Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych

Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.

To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

Metody szkoleniowe

Studia przypadków z praktyki firmy i rynku

  • Dyskusje moderowane
  • Działania w grupach zadaniowych
  • Kwestionariusz diagnostyczny
  • Autorskie ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych

Większość z omawianych składowych elementów modułu przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań. Warsztat prowadzony jest aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników. Składa się z ćwiczeń oraz analizy i symulacji realnych zdarzeń, z jakimi mogą spotykać się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy. Forma zajęć daje możliwość zdobycia wiedzy, doskonalenia umiejętności oraz umożliwia wdrożenie zdobytej wiedzy w organizacji.

Prowadzący

Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową. Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z Naszymi Doradcami pod numerem 32 738 51 90 lub 32 738 51 91 lub przesłać zapytanie drogą e-mailową: szkolenia@eck-prestige.pl; office@eck-prestige.pl
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2008 w obszarze: planowania i realizacji szkoleń oraz usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw. Zapewniamy miłą i fachową obsługę, profesjonalizm prowadzących - specjalistów, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Bardzo wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w naszej firmie. Oferujemy efektywne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę, doświadczenie i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach.

Miejsce

Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego. Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript
 KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania