» HR, kadry, sekretariat » KADRY I PŁACE 2021. Wzmożone kontrole PIP i ZUS.
Termin: Do ustalenia
Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Ekonomia, finanse, Szkolenia dla JST
Liczba godzin: 1 dzień
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
01.01.2021r . – ZUS „bierze się” za umowy o dzieło – obowiązek zgłoszenia do ZUS każdej umowy o dzieło!
ZUS I PIP ruszają na kontrole – 2021!!!
– kadry i płace w 2020/2021r. – PIP sprawdza: listy obecności, wyjścia prywatne, kwestionariusze osobowe, zakresy obowiązków, ewidencje czasu pracy – także przy zleceniach, umowy zlecenia, szkolenia BHP i badania lekarskie zleceniobiorców!
Szkolenie przeznaczone jest dla działów kadrowo-płacowych firm jak również jednostek budżetowych.
– 01.01.2021r. (DZ. U. Z 2020R., POZ. 568) – obowiązek zgłoszenia do ZUS każdej umowy o dzieło: PO CO, TERMINY, PISMA Z ZUS, WYJAŚNIENIA PŁATNIKÓW SKŁADEK!
– umowa o dzieło/a umowa zlecenia: kontrole ZUS, składki, odsetki, korekty!
– zbieg tytułów do ubezpieczeń: PISMA Z ZUS DOTYCZĄCE ZLECEŃ: kiedy wykonywał, w jakich godzinach, w jakich dniach – a ZASIŁEK CHOROBOWY!
– PLANOWANE ZMIANY W UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH: LIKWIDACJA OGRANICZENIA 30-TO KROTNOŚCI, ZMIANY W DORABIANIU, OSKŁADKOWANIE WSZYSTKICH UMÓW ZLECEŃ!
– nowe zasady ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę od 01.01.2020/2021r. – nie wliczamy: nagrody jubileuszowej, odpraw: emerytalnej i rentowej, dodatku za pracę w porze nocnej ORAZ DODATKU ZA STAŻ PRACY!
– ŚWIADECTWA PRACY – nowy termin na sprostowanie treści świadectwa pracy/kara za niewydanie w terminie!
– NOWE STANOWISKO PIP: CZY MOŻNA POZBAWIĆ EMERYTÓW PRAWA DO „WCZASÓW POD GRUSZĄ”?
– RODO: nowy katalog danych od ubiegającego się o zatrudnienie i od pracownika/obowiązek posiadania dwóch kwestionariuszy osobowych?
– RODO: dokumentacja przy ZFŚS – zaświadczenia z US lub PIT-y do wglądu/celem kontroli prawdziwości złożonych oświadczeń o dochodzie,
– RODO: obowiązek przeglądu/COROCZNEGO dokumentacji przy ZFŚS!
– DOKUMENTACJA ZFŚS – obowiązek posiadania pisemnego upoważnienia do jej przetwarzania,
– AKTA OSOBOWE – po kontroli PIP, URLOPY WYPOCZYNKOWE – zmiana przy zaległych – TARCZA 4.0, obowiązek co najmniej 14 dni kalendarzowych, WCZASY POD GRUSZĄ – CZY ROZWIĄŻĄ PROBLEM?
– ZMIANY W AKTACH OSOBOWYCH: CZĘŚĆ D AKT OSOBOWYCH – zmiana od 01.01.2019r., nowy okres przechowywania, forma elektroniczna, ZUS – jako organ przechowujący, brak obowiązku wystawiania ZUS RP-7, zmiany w ZUS ZUA, ZUS ZWUA, RAPORTY INFORMACYJNE.
– CZAS PRACY: PIP KONTROLUJE LISTY OBECNOŚCI w oparciu o ochronę danych osobowych – nowe zasady prowadzenia list obecności!
– CZAS PRACY: wyjścia prywatne po zmianach a RODO!!!
– CZAS PRACY: PIP KONTROLUJE WYJŚCIA PRYWATNE – nadgodziny po kontroli!
– PIP KONTROLUJE REGULAMIN PRACY – pod kątem: ochrona kobiet w ciąży i karmiących – nowy wykaz prac zabronionych od 01.05.2017r.!
PIP KONTROLUJE AKTA OSOBOWE I UMOWY ZLECENIA!
NOWE ZASADY DOKUMENTOWANIA ZATRUDNIANIA pracowników od 01.09.2016r.i po 25.05.2018r./RODO.
– UMOWA ZLECENIA PO KONTROLI PIP: zakaz zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi/kara od 1000zł – 30 000zł, stawka godzinowa, zlecenia ze studentami, składki ZUS od zleceń, szkolenia bhp i badania lekarskie zleceniobiorców/obowiązek?
– NOWY WYKAZ PRAC DLA KOBIET W CIĄŻY I KARMIĄCYCH: zatrudnianie kobiet w ciąży i karmiących/ochrona w/w zatrudnienia po zmianach,
– UMOWA O PRACĘ PRZED DOPUSZCZENIEM DO PRACY: nowe zasady dokumentowania zatrudniania pracownika od 01.09.2016r. – w świetle kontroli PIP,
– KLAUZULA INFORMACYJNA RODO – zasady sporządzania, wzór, komu ją dawać i gdzie ją wpinać?
– DATA ZAWARCIA UMOWY O PRACĘ A DATA ROZPOCZĘCIA PRACY – kontrole PIP, jakie daty?
– dokumenty dotyczące ewidencjonowania czasu pracy: NOWA „KARTA EWIDENCJI CZASU PRACY”, NOWE WNIOSKI O WYJŚCIA PRYWATNE, NOWE LISTY OBECNOŚCI, stawka godzinowa przy zleceniach a dokumentacja – zasady prowadzenia,
– ewidencja przydziału odzieży roboczej i obuwia/pranie – a składki ZUS w świetle interpretacji ZUS lublin z 18.10.2016r.!
– NOWE STANOWISKO PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY: CZY MOŻNA POZBAWIĆ PRAWA DO „WCZASÓW POD GRUSZĄ” EMERYTÓW???????
– kryterium socjalne – oświadczenia o dochodzie, różnicowanie świadczeń socjalnych, dopłaty, POMOC SOCJALNA W OBLICZU KORONAWIRUSA!!!
– składki na ubezpieczenia społeczne, korekty, odsetki – od świadczeń socjalnych po kontroli ZUS/AŻ ZA 3 LATA DO TYŁU!!,
– prawidłowe zapisy w regulaminie w celu uniknięcia składek ZUS, dobre/sprawdzone oświadczenia o dochodzie, „O ILE RÓŻNICOWAĆ?” poszczególne świadczenia, jak sprawdzać prawdziwość złożonych oświadczeń – stanowisko PREZESA URZĘDU OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH/PITY – DO WGLĄDU!!!
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, wieloletni pracownik Wydziału Przyznawania Emerytur i Rent oraz Wydziału Kontroli Płatników Składek w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, wykładowca prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej im. J. Zamoyskiego w Zamościu i studiów podyplomowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Polskiej Akademii Nauk, Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, autor książek: „Kontrola ZUS w sektorze finansów publicznych" i „Kontrola ZUS. Skuteczne formy obrony płatników składek", a także ponad 70 artykułów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, emerytur i rent, zasiłków; trener i konsultant programów unijnych (EFS, PHARE).
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie prezentacji multimedialnej uzupełnionej o przykłady i ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą mogli w praktyczny sposób poznać zastosowanie obecnie obowiązujących przepisów a także podzielić się między sobą doświadczeniem w zakresie omawianej problematyki.
Zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Konkurencyjne ceny
Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.
DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.
Źródło: Nowa definicja MŚP
Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770
aktualne usługi
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770
Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.
Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:
Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:
Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.
Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:
SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript
AGATA NALEPA
– młodszy specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
e-mail: Włącz javascript