PLANER
logotyp-prestige-eck

Porażka nie czyni Cię przegranym. Czyni za to poddawanie się, godzenie się z nią i odmowa ponownego próbowaniaRichard Exely

Menu

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM – etapy budowania, współpracy i wzajemny szacunek zespołu

Termin: Do ustalenia

Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Rozwój menedżerski

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy.
  • Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w kierowaniu.
  • Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem
  • Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
  • identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
  • umiejętności ułatwiające współprace grupową jak  i indywidualną
  • umiejętności komunikacyjne.
  • umiejętności kierownicze

Metoda szkolenia:

Szkolenie pomyślane jest jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Adresaci szkolenia
  • Szefowie zespołów, firm
  • Kierownicy działów
  • Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych
Program szczegółowy szkolenia

Tematy zajęć:

Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.

Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi

  • potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
  • samodzielność, autonomia a współpraca

Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:

  • zasady efektywnej komunikacji
  • odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
  • komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
  • postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
  • umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
  • zasady zjednywania ludzi

Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę

  • etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
  • drogi do współpracy na każdym z nich
  • role zespołowe i ich identyfikacja

Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi

  • czas i jego presja
  • kultura organizacyjna
  • zmiany w organizacji

Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa

  • style kierowania zespołem a motywowanie
  • modelowanie zachowań
    • Budowanie autorytetu lidera
    • Postawa przywódcy
    • Atrybuty przywództwa
    • Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem

Zasady delegowania zadań

  • strefy delegowania zadań
  • stopnie delegowania zadań
  • 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University

Podstawowe teorie motywowania – wstęp

  • teoria X i Y Mc Gregora
  • dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
  •  złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu

Opór i błędy w delegowaniu

  • opory po stronie kierownika
  • opory po stronie pracownika
  • praca z oboma rodzajami oporu

Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby

  • Piramida potrzeb Maslowa
  • doświadczenia osobiste

 Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania

  • rodzaje motywacji
  • zasady motywowania ekonomicznego
  • zasady motywacji środkami niematerialnymi
  • psychologiczne zasady motywowania

Motywowanie na co dzień krok po kroku

  • Informacja zwrotna i ocena
  • Błędy w procesie motywowania
  • Znaczenie języka w motywowaniu

Konflikt  i rywalizacja w grupie  jako największe zagrożenia dla współpracy

  • źródła rodzaje konfliktów
  • strategie radzenia sobie z konfliktami
  • rywalizacja w zespole : za i przeciw

W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik

  • pojęcie asertywności
  • twoje własne prawa
  • kiedy decydujesz się być asertywnym
  • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
  • budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
  • dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
  • samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.

Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
  • umiejętność argumentowania
  • obrona przed manipulacją
  • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Formularz kontaktowy

    Napisz wiadomość

    Imię i nazwisko (dobrowolne)

    Adres email (dobrowolne)

    Numer telefonu (dobrowolne)

    Treść wiadomości

    TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu kontaktu; RODO

    Dodatkowe informacje
    Szkolenie dostępne na zamówienie

    Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.

    Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.

    Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.

    Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowychalbo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
    FIPS (DOC) – pobierz
    FIPS (PDF) – pobierz
    Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
    Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione. Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania