Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

Zasady zawierania i zabezpieczania umów w obrocie gospodarczym.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz cywilnego, omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym. Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, zasad reprezentacji, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników tych podmiotów, które udzielają kredytów kupieckich.

Do rozpoczęcia pozostało:

30 dni
First minute
2090 zł/os.
13.05 - 14.05.2024
  • 13.05 - 14.05.2024
  • 04.11 - 05.11.2024
1
Zapisz się na szkolenie

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona,
liczy się kolejność zgłoszeń

Forma szkolenia
Stacjonarnie

Czas trwania
2 dni ( 14 godz. )

Język
Polski

Miejsce
Zakopane

Certyfikat
Tak

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz cywilnego,  omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym. Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, zasad reprezentacji, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników tych podmiotów, które udzielają kredytów kupieckich.

Program szkolenia

1. Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek

  • prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników
  • szczegółowe omówienie zasad reprezentacji w kontekście odpisu z KRS

2. Zasady zawierania umów ze wspólnikami spółki cywilnej

  • Co to jest spółka cywilna i jak oznaczać ją w nagłówku umowy?
  • Czy zawieramy umowę ze spółką cywilną czy ze wspólnikami spółki cywilnej?
  • Gdzie spółka cywilna jest rejestrowana?

3. Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści (praca z dokumentem)

  • Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów?

4. Co to jest prokura?

  • Rodzaje prokury
  • Ustalanie rodzaju prokury i prokurentów na podstawie odpisu z KRS (praca z dokumentem)

5. Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.

6. Kiedy od stron umowy należy odbierać pesel i dlaczego?

7. Rodzaje umów

  • umowy nazwane i nienazwane
  • zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia
  • czy podpisy na umowach powinny być czytelne?

8. Zwłoka klienta a prawo do odstąpienia od umowy.

9. Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.

10. Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).

11. Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym: gwarancje bankowe, akredytywa, weksel.

12. Analiza konkretnych umów (praca z dokumentem).

13.  Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).

14.  Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy, analiza odpisu z KRS w kontekście zasad reprezentacji –  praca z dokumentem

  • Jak długo aktualny jest odpis z KRS?
  • Kiedy zmiany w zakresie odpisów w KRS wchodzą w życie?
  • Problem zawarcia umowy z odwołanym członkiem zarządu, który jeszcze nie został wykreślony z KRS
  • Dwa rodzaje wpisów do KRS konstytutywne a deklaratoryjne. Czym się od siebie różną?

15. Wprowadzanie procedur zabezpieczających wspierających udzielanie kredytów kupieckich w firmie.

16. Zasady udzielania kredytów kupieckich. Wprowadzanie w firmie rozwiązań globalnych dotyczących zabezpieczania interesu sprzedawcy przy udzielaniu kredytów kupieckich.

17. Formy zabezpieczania zobowiązań: weksel, gwarancje bankowe, akredytywa, poręczenie.

18. Badanie wiarygodności klienta, sposoby zabezpieczenia.

Metody szkoleniowe

  • praca z dokumentem (pełnomocnictwo, odpis z KRS, aneks)
  • analiza treści konkretnych umów, w tym najczęściej występujących klauzul umownych
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych
  • rozwiązywanie problemów praktycznych  tzw. kazusów
  • wykład wzbogacony o technikę multimedialną (prezentacja w Power Point)

Miejsce

Hotel LOGOS Zakopane

Hotel LOGOS*** w Zakopanem to wyjątkowe połączenie regionalnego stylu architektonicznego z nowoczesnym wystrojem o elementach góralskiego folkloru.

To miejsce o wysokim standardzie i niepowtarzalnej atmosferze, gdzie można poznać staropolską i góralską kuchnię w nowym wydaniu.

Hotel znajduje się w centrum Zakopanego, niedaleko Krupówek i posiada 54 komfortowe pokoje, strefę Spa, restaurację, kawiarnię oraz zaplecze konferencyjne.

Hotel LOGOS Zakopane Hotel LOGOS Zakopane

Cena i zapisy

Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

KONKURENCYJNE CENY

Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.

DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.

DYPLOM UKOŃCZENIA SZKOLENIA sygnowany logo PRESTIGE Europejskiego Centrum Kształcenia.

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie