Nie podskakuj, jeżeli chcesz się wybić!

Menu

SPLIT PAYMENT – funkcjonowanie po zmianach w 2018 r.

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Ekonomia, finanse

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych, podatkowych i technicznych ustalania split payment i zasad płatności pomiędzy kontrahentami oraz jej następne pogłębianie na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”.
Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.
Cele i korzyści szkolenia

Celem szkolenia SPLIT PAYMENT jest:

  • Zapoznanie się z nowymi zasadami ustalania i funkcjonowania zasad płatności za transakcje handlowe z uwzględnieniem zmian planowanych od 2018 r. oraz przedstawienie uregulowań związanych z różnymi sposobami zapłat i rozliczaniem takich płatności
  • Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania w praktyce zasad zapłat – zasad ich ustalania, wykazywania, skutków prawnych i podatkowych naruszenia
  • Usystematyzowanie wiedzy z poszczególnych zagadnień funkcjonujących na gruncie prawnym i podatkowym w podatku VAT z zaznaczeniem obszarów potencjalnego ryzyka podatkowego oraz możliwej optymalizacji podatkowej
Adresaci szkolenia
  • Pracownicy działów księgowych i finansowych, controlingu i audytu
  • Pracownicy marketingu, działów handlowych, ustalający warunki handlowe transakcji
  • Pracownicy obsługujący terminale płatnicze
  • Wyższa kadra zarządzająca oraz kierownicy odpowiedzialni za prawidłowe kontakty handlowe i rozliczanie podatków
Program szkolenia

1. Zasada podzielonej płatności:

  • Cel wprowadzenia uregulowań
  • Pojęcie split payment
  • Pojęcie dedykowanego przelewu bankowego
  • Wzór dedykowanego przelewu bankowego
  • Nowe elementy dedykowanego przelewu bankowego, w tym NIP kontrahenta
  • Dobrowolność czy jednak obowiązek?
  • Zasady zapłat VAT po wprowadzeniu split payment
  • Funkcjonowanie split payment u kupującego i sprzedającego

2. Uregulowania prawa bankowego a split payment:

  • Tworzenie nowego rachunku VAT bez konieczności zmian umowy
  • Brak opłat czy jednak odpłatność?
  • Funkcjonowanie nowego rachunku
  • Zakładanie nowych rachunków bieżących a rachunek VAT
  • Wyciągi bankowe z rachunku VAT
  • Wyłączenie z egzekucji rachunku VAT
  • Likwidacja rachunku bieżącego a kwoty zgromadzone na Rachunku VAT

 3. Funkcjonowanie rachunku VAT:

  • Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego
  • Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy?
  • Wypłaty z rachunku VAT na bieżące wydatki niemożliwe
  • Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego
  • Wypłaty z rachunku VAT po zgodzie urzędu skarbowego w ciągu 90 dni
  • Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne
  • Wzór związany z regulowaniem podatku VAT do urzędu skarbowego

4. Sposoby regulowania płatności a split payment:

  • Przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?
  • Dedykowany przelew bankowy
  • Zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
  • Płatność gotówką
  • Zapłata za pomocą karty płatniczej
  • Zapłata „za pobraniem”
  • Kompensata i potrącenie
  • Zapłata przez inny podmiot za fakturę kupującego – skutki podatkowe przy split payment

5. Problemy praktyczne związane z uregulowaniami split payment:

  • Podatek VAT do zwrotu (nadwyżka podatku naliczonego nad należnym) na nowy Rachunek VAT
  • Sprzedaż ze stawką 0% lub „zw” a funkcjonowanie Rachunku VAT
  • Sprzedaż ze stawką podstawową a zakupy z niższymi stawkami
  • Nagromadzone środki na Rachunku VAT – co dalej?
  • Pomyłkowa wpłąta kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące – co dalej?
  • Funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment
  • Rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności

6. Płatność kartą płatniczą – wdrożenie systemu:

  • Przedstawienie statystyk wdrażania zmian
  • Program rządowy dla urzędów w zakresie wdrażania systemu (założenia programu)
  • Zasady funkcjonowania karty płatniczej, przelewu, płatności gotówkowej
  • System pomocy udzielany dla urzędów wprowadzających zmiany
  • Formularze zgłoszeniowe do przystąpienia do systemu płatności kartą

7. Terminy płatności dla podmiotów publicznych

  • Zasady ustalania terminów zapłat
  • Termin 30-dniowy – kiedy
  • Termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady
  • Zasady płatności przy podmiotach leczniczych

8. Skutki braku zapłaty w wyznaczonych terminach:

  • Uregulowania umowne sprzeczne z ustawą są nieważne
  • Konieczność zbadania towaru a terminy płatności
  • Zapłaty częściowe a terminy płatności
  • Sankcje przewidziane w ustawie
  • Naliczanie odsetek ustawowych
  • SANKCJA KARNA – rekompensata w wysokości 40 euro
  • Zasady wyliczania rekompensaty
  • Przeliczanie rekompensaty na złote polskie
Metody szkoleniowe

Szkolenie ma formę warsztatów, na których uczestnik zdobędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania w praktyce zasad zapłat – zasad ich ustalania, wykazywania, skutków prawnych i podatkowych naruszenia.

Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.

Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

  • planowania i realizacji szkoleń oraz

  • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.




Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu realizacji odpowiedzi na przesłane przeze mnie zapytania.

Wyrażenie zgody w poniższym formularzu jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi wysłanie zapytania.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: szkolenia@eck-prestige.pl

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności. 


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!

Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Projekt adresowany jest do przedsiębiorców mikro, małych i średnich z województwa śląskiego, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na usługi rozwojowe – szkolenia i doradztwo.


Tekst alternatywny


Źródło: Nowa definicja MŚP


Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).

Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770

aktualne usługi

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770

Wspierane są wszystkie szkolenia, które wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.

Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub  wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.

 

 

Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:

Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:

– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript
 KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania