Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie ustaw podatkowych PIT, CIT, VAT mające wpływ na rozliczenia podatkowe i funkcjonowanie podatków
Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami
Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko ze zmianami Ustaw podatkowych ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw
Adresaci szkolenia
Główni Księgowi i księgowi
Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego
Pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników
Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie
Program szczegółowy szkolenia
1. Uregulowania ustawy dotyczące jednolitego pliku kontrolnego (JPK) po wprowadzeniu zmian
Brak składania deklaracji VAT-7
Jeden dokument dotyczący deklaracji i ewidencji VAT
Deklaracje, które pozostają, w tym Informacja podsumowująca
Nowy wzór JPK_V7M dla rozliczeń miesięcznych
Nowe zasady dla rozliczeń kwartalnych – druk JPK_V7K
Przepisy przejściowe – obowiązywanie od kwietnia i od lipca 2020 r. – dla kogo?
2. Problemy związane z nowym JPK
Zasady dokonywania korekt JPK uregulowane w ustawie
Korekta w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia
Kary za brak wysyłki JPK
Kary za brak korekty w terminie lub brak informacji o braku korekty
Korekty deklaracji dotyczących poprzednich okresów po zmianie
Zwrot podatku VAT a korekta JPK – konsekwencje podatkowe
3. Nowy schemat JPK VAT – nowe istotne dane wprowadzane do rejestrów VAT i ujawniane w nowym druku JPK_V7M i JPK_V7K
Kody towarów i usług – czego dotyczą
Zasady wpisywania kodów
Nowe oznaczenia dokumentów: faktur, raportów z kasy fiskalnej, dowodów wewnętrznych
Obowiązek umieszczania oznaczeń dotyczących mechanizmu podzielonej płatności – zasady
Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi i ich oznaczanie w JPK
Termin płatności – czy należy wpisywać?
Pozostałe istotne elementy JPK
4. Problemy praktyczne związane z nowymi danymi ujawnianymi w JPK_V7M i JPK_V7K
W jaki sposób kwalifikować towary i usługi do odpowiednich kodów
Kody a inne klasyfikacje np. PKWiU
Kilka pozycji faktury zakupu z różnymi kodami – czy należy ewidencjonować fakturę po pozycjach?
Inne kod u kupującego i sprzedającego – konsekwencje podatkowe
MPP – kiedy umieszczać?
Co w przypadku dobrowolnego zapisu na fakturze MPP – bez takiego obowiązku?
Zasady korygowania JPK w przypadku innych danych niż kwoty
Noty korygujące a korekty JPK
5. Nowy wzór JPK_FA
Dane na fakturze a dane w JPK_FA
Obowiązujący schemat nr 3
Różnice w poszczególnych schematach
Zasady umieszczania MPP na fakturach i w JPK po zmianach
Kody towarów i usług – czy obowiązkowe na fakturach?
Nieprecyzyjne nazwy towarów i usług na fakturach a dane w JPK
Faktury korekty, duplikaty, faktury wewnętrzne a JPK
Paragony z NIP a dane w JPK – czy to jest faktura?
6. Założenia wysyłki JPK – Format JPK w przypadku
Ksiąg podatkowych i rachunkowych
Wyciągów bankowych
Magazynu i gospodarki magazynowej
Ewidencji zakupów i ewidencji sprzedaży dla podatku VAT
Faktur
Książki przychodów i rozchodów
Ewidencji przychodów
7.Problemy techniczne z funkcjonowaniem JPK
Obowiązek dostosowania systemów księgowych do JPK
Problemy techniczne związane z funkcjonowaniem JPK a możliwość wysyłki w innej formie dokumentów
Kontrola podatkowa „standardowa” a drogą elektroniczną – różnice
Żądania US wysyłki innych JPK oprócz ewidencji – zasady kontroli i czynności sprawdzających US w 2020 r.
Problemy techniczne z wysyłką JPK – brak prawidłowego przekształcenia dokumentów, brak prawidłowej wysyłki JPK
Brak UPO – konsekwencje praktyczne, w tym czy konieczny czynny żal?
Kontrole w zakresie wysyłki JPK różnych dokumentów – praktyczne aspekty
8. Nowe e-paragony
Kasy on-line – zasady stosowania
Przepisy przejściowe – kto kiedy ma obowiązek wymiany kasy fiskalnej?
Dane na paragonie a na e-paragonie
Dane otrzymywane przez US
Wysyłka e-paragonów w jakim formacie?
Problemy techniczne związane z wysyłką – uregulowania prawne
Możliwość przekazywania na nośnikach pamięci paragonów – w jakich przypadkach?
Kontrole US w zakresie e-paragonów
Korekta sprzedaży paragonowej – sposób wykazywania w przypadku e-paragonów
9. Pytania uczestników
Metody szkoleniowe
Szkolenie online będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu w odniesieniu do przepisu prawnego, orzecznictwa i wyjaśnień MF.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
planowania i realizacji szkoleń oraz
usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.
Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Dodatkowe informacje
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Konkurencyjne ceny
Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.
DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.
· Szkolenia · Konsultacje · Trening osobisty · Wsparcie w procesach zmiany · Audyt personalny
Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!
Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).
Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych
Ścieżka aplikowania o wsparcie oraz rozliczania kosztów usługi jest znacząco uproszczona
– bez skomplikowanych formularzy aplikacyjnych
Dofinansowanie do 80 %, do wykorzystania 100.000 zł na firmę
Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:
– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia
Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.
Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:
SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń tel. (48) 32 738 51 91 e-mail:Włącz javascript